arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

حذف 583 میلیون حساب جعلی فیسبوک در 3 ماهه نخست 2018 / بیش از یک چهارم اعضای فعال فیسبوک مشکوکند

فیسبوک طی سه ماه اول سال 2018  اقدام به حذف  583 میلیون حساب جعلی کاربران خود کرده است. این رقم بیش از یک چهارم از کاربران 2.2 میلیاردی فعال فیس بوک را شامل می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک طی سه ماه اول سال 2018  اقدام به حذف  583 میلیون حساب جعلی کاربران خود کرده است. این رقم بیش از یک چهارم از کاربران 2.2 میلیاردی فعال فیس بوک را شامل می شود.

 

به گزارش سرویس آی تی انتخب به نقل از سی نت، این شبکه اجتماعی گزارش مذکور را امروز برای نخستین بار به طور علنی منتشر کرده و جزئیات بسیاری از پست های اسپم حذف شده را به اطلاع کاربران رسانده است. 

گای روزن، معاون رئیس  فیس بوک در بخش مدیریت محصولات  در این خصوص گفت که شبکه اجتماعی فیسبوک  بیش از 583 میلیون حساب جعلی را  در سه ماهه اول سال جاری غیر فعال کرده است وی تاکید کرد که  اکثر آنها در عرض چند دقیقه ثبت نام شده اند.

نگاهی به این آمار و ارقام تکان دهنده است.چرا  نشان می دهد که  به طور متوسط ​​بیش از 6.5 میلیون تلاش برای ایجاد یک حساب جعلی  در هر روز بین تاریخ  1 ژانویه تا 31 مارس ثبت شده است. فیسبوک دارای 2.2 میلیارد کاربر فعال ماهانه است و اگر ابزارهای هوش مصنوعی فیس بوک این حساب های جعلی را نابود نکنند، سیل  حساب های جعلی که به این شبکه اجتماعی، حمله می کنند در عرض فقط 89 روز از کل جمعیت فیسبوک فراتر می روند.

فیسبوک هم اکنون با افزایش فشار از سوی قانونگذاران و افکار عمومی در مورد اینکه چگونه قدرتمند  شده است، روبرو ست. مدیر عامل  این شرکت مارک زاکربرگ نیز  در ماه آوریل در برابر کنگره شهادت داد و وظیفه شفافیت و مسئولیت بیشتر در خصوص این شبکه اجتماعی را بر عهده گرفت.

 اما هوش مصنوعی فیسبوک کامل نیست. در حالی که بیش از 500 میلیون حساب جعلی فیسبوک مسدود شده است، فیس بوک تخمین می زند که حدود 3 تا 4 درصد حساب های فعلی موجود نیز همچنان جعلی هستند. 

اما اگر فکر می کنید 3 تا 4 درصد عدد مهمی نیست سخت در اشتباهید. چرا که این به معنای حداقل 66 میلیون حساب جعلی است که از نظر پنهان شده است.

 

نظرات بینندگان