arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

فساد جنسی، مدیر آکسفام را مجبور به استعفا کرد

رئیس موسسه مشهور خیریه انگلیسی اعلام کرد که به دنبال ماجرای فساد اخلاقی کارمندانش در هائیتی، تا چندی دیگر از این سمت کناره گیری می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فساد جنسی، مدیر آکسفام را مجبور به استعفا کردمدیرعامل موسسه خیریه «آکسفام» انگلیس به خاطر فساد جنسی و هوسرانی کارمندانش در هائیتی تا پایان سال جاری میلادی از سمت خود کناره گیری می‌کند.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی. ان. ان»، «مارک گلدرینگ» که از سال 2013 به این سو مدیر این موسسه بود روز چهارشنبه اعلام کرد وقت آن رسیده که مدیری جدید بیاید تا سازمان شروعی دوباره داشته باشد.

آکسفام در ماه فوریه سال جاری با اتهام‌هایی در زمینه  سوء استفاده جنسی برخی کارکنانش در جریان زلزله سال 2010 در هائیتی مواجه شد. در بین کارمندان خلافکار این موسسه در هائیتی نام مدیر این شعبه به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، به دنبال برملا شدن این ماجرا چهار کارمند آکسفام اخراج شدند و سه نفر دیگر پس از تحقیقات صورت گرفته در این زمینه استعفا دادند.

این موسسه گفته است که «رولاند ون هورومیرین» که در آن زمان مدیر شعبه آکسفام در هائیتی بود، به روابط نامشروع با زنان روسپی در دفتر این موسسه در این کشور اعتراف کرده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان