arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون سازمان حج و زیارت در گفت و گو با ایرنا:

85 هزار زائر ایرانی امسال به حج می روند

تهران - ایرنا - معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام 85 هزار و 200 زائر ایرانی از سراسر کشور برای انجام مناسک حج تمتع در تیر امسال به عربستان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اکبر رضایی روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حج و زیارت ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، کاروان های اعزامی به حج تمتع در قالب پروازهای مدینه قبل از 27 تیر آغاز و تا 19 مرداد به انجام خواهد رسید و پروازهای مدینه بعد نیز به سمت جده از هشتم تا بیست و چهارم مرداد انجام خواهد گرفت.

معاون سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه همه مقدمات اسکان، پذیرایی، حمل و نقل و سایر خدمات طبق برنامه انجام شده و برخی نیز در حال انجام است، خاطر نشان کرد: بر این اساس بازگشت اولین کاروان حجاج مدینه قبل به کشور نیز از سوم شهریور امسال آغاز و تا بیست و یکم همین ماه ادامه خواهد داشت و برگشت حجاج مدینه بعد نیز از هشتم شهریور تا بیست و چهارم همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ثبت نام حجاج در کاروانها انجام شده و ظرفیت کاروان هاتکمیل شده است، اظهار داشت: با توجه به اقدامات و هماهنگی های لازم معاینات پزشکی زائران حج نیز به انجام رسیده و زائران در حال گذارندن کلاسهای آموزشی مورد نیاز حج هستند.

وی افزود: عملیات ثبت اطلاعات برای صدور روادید حجاج نیز بعد از اتمام معاینات پزشکی و واریز مرحله دوم مبالغ واریزی صورت می گیرد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه زانران ایرانی از 20 ایستگاه پروازی در سراسر کشور راهی عربستان خواهند شد، گفت: تلاش همه دست اندرکاران حج و زیارت انجام یک حج آبرومند و با حفظ شأن و منزلت زائران ایرانی در کمال امنیت و آرامش است.

اجتمام*1933* 3063

نظرات بینندگان