arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰

اگر مهماندوست یک "ویچ" داشت!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شايد اگر تنها يك «ويچ»(!) آخر اسم مهماندوست‌هاي وطني بود تا مثل خارجي‌هاي ورزش ايران شوند ديگر لازم نبود براي گرفتن حق و حقوق خود به اين شكل فرياد ناحق شدن بزنند!

بنا به تصويب كميته ملي المپيك قرار بود از فروردين سال 90 به مهماندوست به عنوان مربي بزرگ داخلي ماهيانه مبلغ 5 ميليون تومان از طرف كميته پرداخت شود اما فدراسيون تكواندو در اقدامي، دستمزدي كه از سوي فدراسيون به اين مربي پرداخت مي‌شد، را قطع كرد و اعلام كرد كه مانند ساير فدراسيون‌ها فقط حقوق تعيين شده از سوي كميته المپيك به اين مربي پرداخت خواهد شد. مهماندوست پس از اين اقدام فدراسيون استعفاي خود را از سرمربيگري تيم ملي تكواندو اعلام كرد.
اين در حالي است كه هم اكنون فدراسيون‌هاي كشتي و وزنه برداري در كنار حقوق پرداختي از سوي كميته المپيك، به مربيانشان هم حقوق مي‌دهند.
رضا مهماندوست كه پس از قهرماني در تورنمنت منچستر به تازگي به كشور بازگشته براي برداشت حقوق 6 ماهه خود كه مبلغ حدود 30 ميليون تومان است، به بانك مراجعه كرده بود، اما به يكباره متوجه شد كه فقط 17 ميليون تومان بابت 6 ماه فعاليت در راس تيم ملي به حسابش واريز شده است. او كه براي پيگيري موضوع با بخش مالي فدراسيون تماس گرفته بود متوجه شد كه به دستور محمدرضا پولادگر رييس فدراسيون تكواندو حقوق 6 ماه گذشته فدراسيون كه مبلغي معادل 15 ميليون تومان است (ماهيانه 2.5 ميليون) از حسابش كسر شده و به حساب فدراسيون واريز شده است.
مهماندوست كه از اقدام مسئولان فدراسيون تكواندو به شدت ناراحت بود، تاكيد كرد: حقوق 5 ميليوني را قبول ندارم و تا زماني كه ماهيانه 7.5 ميليون تومان حقوق نگيرم به تيم ملي بر نمي‌گردم.
وي ادامه داد: در كجاي دنيا با مربيان حرفه اي خود اينچنين برخوردي مي كنند. 1000بار در ميادين مختلف پرچم ايران را به اهتزاز درآورديم چرا يك بار نبايد پرچم خود ما بالا برود. فلان مربي 7ميليارد حقوق مي گيرد و فلسطين را شكست مي دهد، ما كه در دورترين سرزمين ها پرچم اين مملكت را برافراشتيم. البته آن مربي حقش را مي گيرد اما چرا بايد حق ما ناديده گرفته شود.
مهماندوست در پاسخ به اين سوال كه براي حل مشكلات خود اقدامي هم كرده‌ايد، گفت: من بلافاصله با افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك تماس گرفتم و وي كاملا حق را به بنده داد البته با غلامحسين ذوالقدر مدير تيم هاي ملي هم تماس گرفتم و وي از اين قضيه ابراز بي خبري كرد.
وي در ادامه گفت: اوضاع ملي پوشان ما هم به لحاظ مالي اسفناك است. يوسف كرمي و باقري معتمد كه قرار است در المپيك براي اين مملكت افتخار آفريني كنند، به اندازه يك كارگر افغاني هم حقوق نمي گيرند. اين دو ملي پوش ماهانه 500 هزار تومان حقوق از فدراسيون مي گيرند كه 10 درصد آن بابت ماليات كسر مي شود.
مهماندوست در مدت چهار سال حضور در راس تيم ملي تكواندو موفق شد افتخارات بزرگي از جمله نشان طلاي هادي ساعي در 2008 المپيك پكن، قهرماني بعد از 40 سال در رقابت‌هاي 2011 كره ، نايب قهرماني جهان در سال 2010 ، يك دوره قهرماني و يك عنوان نايب قهرماني رقابت‌هاي جام جهاني و دو دوره مقام قهرماني آسيا را براي ايران كسب كند.

اعتماد در این زمینه نوشت: ورزش ايران اين روزها آنقدر بالا و پايين داشته كه انتظار شنيدن هر خبري را داشتيم، اما خبر استعفاي سرمربي موفق تيم ملي تكواندو از آن دسته از خبرها بود كه باعث تعجب بسياري شد. مهماندوست شب خوابيد، صبح بلند شد و رفت بانك كه حقوق خود را بگيرد و به قول خودش تازه متوجه شد كه دست‌اندركاران فدراسيون فريبش داده‌اند، پس تصميم گرفت استعفا دهد.
اما مهماندوست برمي‌گردد، شك نداريم كه رضا برخواهد گشت. او عاشق‌تر از آن است كه تيم ملي تكواندو را - كه با خون دل به اينجا رسانده در آستانه حضور در المپيك- به حال خود رها كند. او اين كار را كرده تا حق خود را بگيرد؛ اما چرا؟ واقعا چرا مهماندوست كه يكي از موفق‌ترين مربيان ورزش ايران و موفق‌ترين مربي تاريخ تكواندو است براي گرفتن حق طبيعي خود بايد دست به اين كار بزند.

اگر مهماندوست‌ها تنها يك «ويچ» داشتند
واقعا بايد تمام پول‌ها را به كي‎روش‌ها و ولاسكوها بدهيم؟ چرا چون كه خارجي هستند؟! امثال مهماندوست‌ها مگر كم براي ورزش اين مملكت زحمت كشيده و افتخار كسب كرده‌اند كه حالا براي گرفتن حقوق خود بايد تهديد به استعفا كنند؟ شايد اگر تنها يك «ويچ»(!) آخر اسم مهماندوست‌هاي وطني بود تا مثل خارجي‌هاي ورزش ايران شوند ديگر لازم نبود براي گرفتن حق و حقوق خود به اين شكل فرياد ناحق شدن بزنند! اصلا شايد بهتر بود مهماندوست به پيشنهاد انگليسي‌ها كه از او خواسته بودند رفته و سرمربي آنها شود، پاسخ مثبت مي‌داد.
مهماندوست دو فرزند بيمار دارد كه حال خوبي ندارند و بايد به آنها رسيدگي كند؛ اما با اين وجود عاشقانه به تكواندو خدمت كرده و طي چهار سال افتخارات بزرگي از جمله نشان طلاي هادي ساعي در 2008 المپيك پكن، قهرماني بعد از 40 سال در رقابت‌هاي 2011 كره جنوبي، نايب قهرماني جهان در سال 2010، يك دوره قهرماني و يك عنوان نايب قهرماني رقابت‌هاي جام جهاني و دو دوره مقام قهرماني آسيا را براي ايران كسب كرده است.
بنا به تصويب كميته المپيك قرار بود از فروردين سال 90 به مهماندوست به عنوان مربي موفق داخلي ماهيانه مبلغ پنج ميليون تومان از طرف كميته پرداخت شود؛ اما فدراسيون در اقدامي، دستمزدي كه از سوي فدراسيون به اين مربي پرداخت مي‌شد را قطع كرد و اعلام كرد كه مانند ساير فدراسيون‌ها فقط حقوق تعيين شده از سوي كميته به اين مربي پرداخت خواهد شد. مهماندوست پس از اين اقدام فدراسيون استعفاي خود را از سرمربيگري اعلام كرد. اين در حالي است كه هم‌اكنون فدراسيون‌هاي كشتي و وزنه‌برداري در كنار حقوق پرداختي از سوي كميته، به مربيان‌شان هم حقوق مي‌دهند. مهماندوست براي برداشت حقوق شش ماهه خود كه مبلغ حدود 30 ميليون تومان است، به بانك مراجعه كرده بود، اما متوجه مي‌شود كه فقط 17 ميليون تومان بابت شش ماه فعاليت به حسابش واريز شده است. او پيگيري شده و متوجه مي‌شود كه به دستور پولادگر رييس فدراسيون حقوق 6 ماه گذشته فدراسيون كه مبلغي معادل 15 ميليون تومان است (ماهيانه 5/2 ميليون) از حسابش كسر شده و به حساب فدراسيون واريز شده است.

مهماندوست: فريبم دادند
سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: مسوولان فدراسيون تكواندو از پولي كه كميته تعيين كرده به مربيان المپيكي بدهد هم زده و نمي‌خواهند آن را بپردازند. پس از اين اقدام به ذوالقدر دبير فدراسيون زنگ زدم و گفتم كه از همه‌چيز دست كشيده‌ام و تا جريان حقوقم درست نشود، به سر كارم برنمي‌گردم. لازم هم نبود به پولادگر زنگ بزنم و با او صحبت كنم، چرا كه امور مالي فدراسيون هر آنچه لازم بود به من گفت. جاي تاسف است كه در آستانه المپيك لندن با پرافتخارترين مربي تاريخ تكواندو ايران اينگونه برخورد مي‌كنند. آنها در قرارداد قبلي هم مرا فريب دادند و گفتند كه بنا، محمدي و باقري هم تنها حقوق پنج ميليوني كميته ملي المپيك را دريافت مي‌كنند و به خاطر اعتمادي كه به مسوولان فدراسيون داشتم قرارداد را امضا كردم اما فهميدم كه آنها به من دروغ گفتند. مسوولان فدراسيون براي اينكه مرا راضي كنند حتي گفتند اگر مدال طلاي المپيك را كسب كنم، پاداش خوبي مي‌پردازند!

افشارزاده: نحوه پرداخت حقوق را با من هماهنگ نكرده‌اند!
بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك كه از كناره‌گيري مهماندوست، بشدت ناراحت بود، گفت: مسوولان فدراسيون به هيچ عنوان درباره مبلغ قرارداد مهماندوست با من هماهنگي نكرده بودند. مهماندوست را برمي‌گردانم. ما در آستانه المپيك هستيم و نبايد اجازه دهيم كه اين رشته مدال‌آور وارد حاشيه شود، صلاح نيست كه تكواندو وارد حاشيه شود.
ذوالقدر: استعفا به فدراسيون نرسيده است
حسن ذوالقدر دبير فدراسيون تكواندو گفت: تاكنون هيچ استعفايي از سرمربي تيم ملي به فدراسيون نرسيده و در صورت واصل شدن آن تصميم‌گيري خواهيم كرد. طبق همين قرارداد حقوق مهماندوست 50 ميليون ريال در ماه است كه پيش از اين ماهيانه 25 ميليون ريال آن پرداخت شده بود و مابقي آن نيز به طور كامل مدتي قبل پرداخت شد.

روابط عمومي فدراسيون: مهماندوست قرارداد جديد امضا كرده است
در حالي كه خبر استعفاي مهماندوست، سرمربي تيم ملي مطرح شد و وي نيز اعلام كرد تا برقراري اين شرايط به تيم ملي بازنمي‌گردد. مدير روابط عمومي فدراسيون اعلام كرد: شايد استعفا به صورت شفاهي بوده، اما به صورت كتبي استعفايي به ما نرسيده است. وي قرارداد خود را تمديد كرده و فكر مي‌كنم شايد به دليل ناراحتي چنين موضوعي را مطرح كرده است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
0
0
این کار ها عمدی است ! وقتی حضرات علنا" با ایرانی بودن مخالفت میکنند ، بهتر از این را نباید انتظار داشت !!
نظرات بینندگان