arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

مدیرعامل تسلا در توییتر خبر داد: 2 پروژه موازی تسلا3 در جریان است / نیاز به سرمایه 10 میلیارد دلاری تا پایان 2020

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، روز گذشته در قالب یک توییت اعلام کرد که ویژگی های تسلا3 شگفت انگیز است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، روز گذشته در قالب یک توییت اعلام کرد که ویژگی های تسلا3 شگفت انگیز است. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، اگرچه مدتی پیش ایلان ماسک اعلاکم کرده بود که پروژه تسلا3 یک جهنم بزرگ است، اما اکنون با تغییر موضعی آشکار از این پروژه به عنوان یک فعالیت خیره کننده و ارزشمند یاد می کند.

ایلان  ماسک روز گذشته ضمن اشاره به اهمیت تولید مدل تسلا 3 تاکید کرد تمام تلاش خود را خواهد کرد که این مدل با کیفیت و ویژگی های قابل توجهی روانه بازار شود. وی در خصوص علل عقب افتادن این پروژه نیز به موضوع برخی از برنامه های تحقق نایافته اشاره کرد. 

بر همین اساس نیز ایلان ماسک در توییتر، تجربه رانندگی با خودروی خود را تجربه ای شگفت انگیز نامید.

اما یکی از مهم ترین نکات پیام توییتری ماسک این بود که وی تاکید کرد 2 نسخه مجزا را برای تسلا3 طراحی خواهد کرد.نسخه هایی که به اعتقاد مدیر تسلا احساس رانندگی شگفت انگیز را به کاربر هدیه خواهند داد.

به نظر می رسد با توجه به انتقادات فراوان هیئت مدیره تسلا به ایلان ماسک، وی تصمیم گرفته یک طرح ترمیمی برای اعتبار تضعیف شده شرکت تسلا به اجرا درآورد. وی پیش از این با عباراتی مثل طرح جهنمی از طرح تسلا3 صحبت می کرد و اکنون این طرح را شگفت انگیز خوانده است.

طی هفته جاری نیز گروه تسلا در قالب یک ایمیل به کارمندان اعلام کرد که : " احتمال دارد تسلا بیش از 500 مدل از خودروی تسلا 3 را روانه بازار کند."

اگر این پیش بینی درست باشد، تسلا احتمالا به میزان تولید هفتگی  3500 خودرو در هفته خواهد رسید. این شرکت در تلاش برای رسیدن به میزان تولید 5،000 خودروی مدل 3 در هفته تا پایان سه ماهه، آتی است. 

 گلدمن ساکس برآورد می کند اگر تسلا تمامی برنامه های خود را محقق کند، تا سال 2020 ممکن است تا 10 میلیارد دلار سرمایه اضافی نیاز داشته باشد.این در حالی است که سهام تسلا، در جلسه معاملاتی جمعه نزدیک به 3 درصد کاهش یافته است، رقمی که سالانه به میزان 11 درصد کاهش می رسد.

نظرات بینندگان