arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰

اینترنت پرسرعت "1 به 10" در سبد خدمات اینترنتی؛ حداقل سرعت kbps1.5

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با اجرایی شدن دستورالعمل جدید رگولاتوری در مورد ارائه اینترنت پرسرعت، شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) نوع جدیدی از ADSL به نام ADSL CRA را عرضه کرده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، پس از ابلاغ دستورالعمل جدید سازمان تنظیم مقررات در خصوص ممنوعیت فروش اینترنت پرسرعت با هر نوع محدودیت حجمی و زمانی، شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP)ها نوع جدید از ADSL را ابداع کردند.

در زمان ابلاغ این دستورالمل، علیرضا اصغریان، مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با شنیدن تمام این صحبت‌ها، نظر دیگری داشت.

وی، تاکید داشت که الزام شرکت‌ها به ارائه سرویسی با مشخصات مد نظر رگولاتوری (ارائه سرویس با نرخ اشتراک 1 به 10، رعایت حداقل و حداکثر سرعت دانلود و برداشتن لفظ ترافیک محدود از سرویس‌های ADSL)، چارچوب مشخصی را برای نظارت رگولاتوری را بر سرویس دهندگان ADSL مشخص خواهد کرد و قدرت نظارت رگولاتوری را افرایش خواهد داد.

 به گفته اصغریان، پایان ماه رمضان آخرین مهلت شرکت‌ها برای اعمال دستورالعمل و ارائه بسته‌های پیشنهادی سرویس‌‌های ADSL بوده است.
هم‌اکنون و با لازم‌الاجرا شدن دستورالعمل ابلاغی سازمان تنظیم مقررات، گویا شرکت‌های PAP این دستورالعمل را لابه‌لای سرویس‌های خود گنجانده‌اند.

شرکت داتک، در بخش معرفی تعرفه‌های ADSL خود، در کنار "سرویس حجمی ADSL2+ (ویژه کاربران پر مصرف و کم مصرف)" و " سرویسADSL نامحدود"، "سرویسADSL  نامحدود"CRA  را نیز گنجانده است.

در زیر نیز این توضیح را متذکر شده که میزان اشتراک سرویس‌های CRA- ADSL با ضریب اشتراک ۱ به ۱۰ است و توضیح داده که به عنوان مثال مشترک سرویس ۱۲۸ کیلو بیت در ثانیه، حداقل ۱/۵ کیلوبیت در ثانیه از خدمات بهره مند می‌شود.

 همچنین شرکت نداگستر صبا نیز در بخش معرفی تعرفه‌‌های سرویس ADSL، تعرفه‌ سرویس نامحدود را اضافه کرده است.

در حالی که این شرکت پیش از این و هم‌اکنون در معرفی سرویس‌های خود، به ذکر سرعت سرویس، مبلغ و حجم ترافیک ماهانه اکتفا می‌کند، در معرفی سرویس‌های نامحدود ( که مد نظر رگولاتوری است)، متذکر شده که این سرویس‌ها با ضریب اشتراک 1 به 10 ارائه شده‌اند.

این شرکت توضیح داده که منظور از نسبت اشتراک 1 به 10 یعنی یک خط dedicated  با ظرفیت اعلام شده در نام سرویس (برنز128، نقره 256و ...) بین 10 مشترک به اشتراک گذاشته می‌شود.
شرکت پارس آنلاین نیز سرویسی با ضریب اشتراک پهنای باند خدمات CRA ، یک به ده به سرویس‌های خود اضافه کرده است.

شرکت پیشگامان کویر یزد نیز در لیست سرو یس‌های خود سرویس نامحدود طبق تعرفه سازمان تنظیم مقررات را اضافه کرده است.

برخی از شرکت‌ها نیز از شهریورماه تغییراتی را در نوع برخی سرویس‌های خود لحاظ کرده‌اند که به دلیل اینکه این تغییرات از الگوی مشخصی تبعیت نکرده، مشخص نیست که آیا طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات بوده یا خیر.

طبق قیمت‌های اعلام شده از سوی شرکت‌های PAP، قیمت سرویس‌های ADSL مد نظر رگولاتوری، 200 الی 300 تومان با هم متفاوت است و تفاوت چندانی با هم ندارد.

تمام شرکت‌ها نیز این نکته که پهنای باند سرویس CRA بین 10 مشترک به اشتراک گذاشته می‌شود را متذکر شده‌اند و به این ترتیب با مشترک اتمام حجت کرده‌اند که برای مثال حداقل سرعتی که در سرویس 128 کیلوبیت بر ثانیه به مشترک خواهد رسید، 1.5 کیلوبیت بر ثانیه خواهد بود.

اما با توجه به اینکه سرعت 1.5 کیلوبیت بر ثانیه برای سرویس اینترنت پرسرعت 128 کیلو بیت بر ثانیه، به واقع  از سرعت دایل آپ نیز کمتر خواهد شد، بهتر است نام این سرویس به dial up cra تغییر کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
0
131
ADSL DIALUP !!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
2
158
همه چیزمون باید به هم بیاد دیگه. به اسم، خودرو ساز بزرگ خاور میانه هستیم در عمل بی کیفیت ترین ماشین را تولید می کنیم و به خلق الله می اندازیم. به اسم اینترنت پرسرعت داریم در عمل بدکیفیت ترین اینترنت را با سرعت های نازل ارائه می دهیم. به اسم، اینترنت نامحدود باید ارائه بدیم در عمل اینترنت با ضریب اشتراک یک به ده به مردم می اندازیم که کسی سمتش هم نره. اما موقع مصاحبه با افتخار اعلام میکنیم اینترنت نامحدود ارائه میکنیم و چنین و چنان.
نظرات بینندگان