arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

مادورو با ۶۸ درصد آرا پیروز انتخابات ونزوئلا شد / ۵۲ درصد مردم رای ندادند / نامزد مخالفان نتیجه را نپذیرفت

نیکولاس مادورو با کسب حدود ۶۸ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به پیروزی رسید و برای یک دوره شش ساله دیگر در این مقام ابقا شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'نیکولاس مادورو' با کسب حدود ۶۸ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به پیروزی رسید و برای یک دوره شش ساله دیگر در این مقام ابقا شد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از آسوشیتدپرس، شورای ملی انتخابات اعلام کرد که از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار برگه رای که به صندوق‌های رای انداخته شده ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر یعنی ۶۷.۷ درصد به مادورو رای داده اند. این درحالی است که فالکون ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار رای یعنی ۲۱.۱ درصد آرا را به دست آورد. «خاویر برتوچی» یکی دیگر از نامزد‌های این انتخابات هم ۹۲۵ هزار رای کسب کرد.

به گزارش ایرنا و به نوشته روزنامه «ال انیورسال»، مادورو خطاب به هوادارانش گفت: ما پیروز شدیم. ممنون به خاطر این همه هوشمندی مردمی، به خاطر اینکه در بسیاری از مبارزات من را همراهی کردید و من را برای دوره ۲۰۲۵-۲۰۱۹ به ریاست جمهوری رساندید.

میزان مشارکت مردمی هم ۴۸ درصد اعلام شده است که از دهه ۱۹۴۰ تاکنون پایین‌ترین میزان مشارکت به شمار می‌آید.

سران گروه‌های مخالف گفته اند که مشارکت اندک مردم حاکی از آن است که رای دهندگان به درخواست آن‌ها برای خودداری از رای دادن توجه کرده اند.

«هنری فالکون» رقیب اصلی مادورو در این انتخابات بود. وی گفته که تخلفات گسترده‌ای در انتخابات صورت گرفته و این رای گیری را «غیرقانونی» خواند.

وی اظهار داشت: روند انتخابات فاقد مشروعیت بود و ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.

کشور‌هایی مانند آمریکا و شیلی برگزاری این انتخابات را رد کرده بودند.

نظرات بینندگان