arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

وجدان اخلاقی ربات ها بیدار می شود / افزایش روابط یکپارچه بین انسان و ربات در عرض 6 ماه

نتایج یک پژوهش علمی نشان می دهد که ربات ها نیز می توانند مثل انسان ها دارای وجدان اخلاقی باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک پژوهش علمی نشان می دهد که ربات ها نیز می توانند مثل انسان ها دارای وجدان اخلاقی باشند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، به زودی ربات ها می توانند وظایف خود را با رعایت کامل اصول اخلاقی انجام دهند. این موضوعی است که می تواند در آینده صنایع رباتیک و البته فضای شهری بسیار مهم باشد.

تا پیش از این یکی از مشکلات کارفرمایان با ربات ها این بود، که ربات ها با وجود هوش مصنوعی فاقد معیارهای قضاوت اخلاقی هستند. در نتیجه در برخی مشاغل حساس نیاز به نیروی ناظر انسانی دارند و یا در انجام وظایف خود دچار مشکل می شوند. اما اکنون مشخص شده که ربات ها، می توانند در عرض 6 ماه اموزش وظایف خود را با رعایت کامل اصول اخلاقی انجام دهند.
 

بر همین اساس نیز شرکت فناوری و تکنولوژی محور «انویدیا »روز گذشته  اعلام کرد که یک تیم  از محققان خود را برای طراحی یک سیستم مبتنی بر یادگیری اخلاقی ربات ها متمرکز کرده است. سیستمی که به ربات ها اجازه می دهد یاد بگیرند، چگونه با نگاه کردن به انسان ها،قوانین و مقررات نوع بشر را رعایت کنند.

به عبارت دقیق تر این فناوری برای افزایش ارتباط بین انسان ها و روبات ها طراحی شده است و به آنها کمک می کند تا به صورت یکپارچه در کنار یکدیگر فعالیت کنند. 

 

پژوهشگرران فعال در این طرح، توضیح دادند که : "تنظیم ربات ها برای انجام وظایف مفید در تنظیمات دنیای واقعی، بسیار راحت تر است از ایجاد ارتباط با ربات هایی که فاقد نظام روابط اجتماعی هستند."

 

نظرات بینندگان