arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

بریتانیا برای فیسبوک شمشیرش را از رو بست / بیش از 50 سوال پارلمان انگلیس در انتظار پاسخ های زاکربرگ

پارلمان انگلستان بیش از 50 سوال را برای بازخواست از زاکربرگ در بروکسل ارائه می دهد. این در حالی است که زاکربرگ چندین بار درخواست مقامات بریتانیا برای پاسخگویی را رد کرده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارلمان انگلستان بیش از 50 سوال را برای بازخواست از زاکربرگ در بروکسل ارائه می دهد. این در حالی است که زاکربرگ چندین بار درخواست مقامات بریتانیا برای پاسخگویی را رد کرده است. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، به نظر می رسد پس زدن درخواست های بریتانیا برای پاسخگویی به سوالات از سوی زاکربرگ بی فایده بوده است. چرا که پارلمان این کشور عزم خود را جزم کرده تا به هر طریقی که شده مدیرعامل فیسبوک را در تله بیندازد.

زاکربرگ به زودی در بروکسل با اعضای پارلمان اروپا دیدار خواهد کرد.پارلمان انگلیس نیز امروز فهرستی متشکل از بیش از 50 مورد منتشر کرده که پارلمان اروپا می تواند از مدیرعامل فیسبوک بپرسد.

زاکربرگ قصد دارد با قانونگذاران در بروکسل صحبت کند ، صحبتی که احتمالا به طور مستقیم از وب سایت پارلمان اروپا پخش می شود. عمده این سوالات در مورد نقش فیسبوک در انتخابات خارجی خواهد بود. مدیرعامل  فیس بوک هفته گذشته برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرد.

زاکربرگ قبلا مایک شروپفر،از مدیران ارشد فیسبوک را به لندن فرستاده است تا بتواند به کمیته رسانه های دیجیتال و ورزش پارلمان بریتانیا، که در حال حاضر در مورد مشکل خبر جعلی تحقیق می کند، مدارکی را ارائه کند. اما سیاستمداران بریتانیایی، پاسخ های وی را فاقد عمق و دقت تشخیص دادند. فیسبوک  به سوالات برجسته کمیته  به شکل کتبی پاسخ داد، اما بازهم این پرسش ها مورد رضایت قرار نگرفتند.

یکی از اعضای پارلمان بریتانیا در این خصوص به سی نت می گوید: ما به فعالیت های زاکربرگ در جریان انتخابات بریتانیا در مورد برگزیت مشکوکیم .اما  اگر مارک زاکربرگ تصمیم بگیرد که مستقیما به سؤالات ما پاسخ ندهد، ما از همکاران  خود در پارلمان اروپا می خواهیم که به ما کمک کنند تا پاسخ های خود را بخصوص  در مورد نقض قوانین اطلاعات و استفاده از این شبکه اجتماعی برای تبلیغات سیاسی  بیابیم. به خصوص با توجه به این که معتقدیم رفتارهای مشکوک در شبکه های اجتماعی، دموکراسی ما را تضعیف می کند. "

 

نظرات بینندگان