arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰

ماجرای عجیب حکم جلب و بازداشت یک پرستار زن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران از صدور حکم جلب و بازداشت یک پرستار زن به مدت سه روز توسط مقام قضائی خبر داد و گفت: گناه این پرستار این بوده که پرونده یک بیمار چاقو خورده در بخش اورژانس را با 45 دقیقه تاخیر جمع آوری و به این مقام قضائی داده است.

غضنفر میرزابیگی  در حاشیه نشست خبری که در سازمان نظام پرستاری برگزار شد، در ارتباط با موضوع مواردی از بازداشت تعدادی پرستار افزود: روز گذشته از گرگان گزارشی به دست ما رسید مبنی بر اینکه خانم پرستاری در شیفت شب به علت اینکه پرونده یک بیمار اورژانسی را که چاقو خورده و فوت کرده بود را با تاخیر 45 دقیقه به مقام قضائی تحویل می دهد و همین مسئله باعث عصبانیت این مقام قضائی شده و حکم جلب و بازداشت این پرستار را صادر می کند.

وی با گلایه از اینکه این پرستار زن به مدت 3 روز در بازداشتگاه می ماند، ادامه داد: از دستگاه قضائی درخواست می کنیم این قبیل موارد را به مقامات قضائی تذکر بدهند.

میرزابیگی در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر اینکه آیا موارد مشابهی نیز اتفاق افتاده است، اظهارداشت: سه چهار مورد تاکنون اتفاق افتاده است که طرف مقابل یک مقام قضائی بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، هدف از طرح این موضوع را احتمال تکرار این قبیل اتفاقات ناگوار دانست و افزود: در تمامی این موارد که پرستاران بازداشت شده اند ثابت شده است که آنها بی تقصیر بوده اند.
نظرات بینندگان