arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷

قانون حمل سلاح بار دیگر در مدارس آمریکا حادثه‌ساز شد

دو نفر روز جمعه در جریان تیراندازی در مدرسه‌ای در ایالت ایندیانای آمریکا زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قانون حمل سلاح بار دیگر در مدارس آمریکا حادثه‌ساز شدبه گزارش انتخاب، به نقل از رویترز، این حادثه در یک مدرسه راهنمایی در منطقه غربی شهر نوبلزویل رخ داد. پلیس موفق به بازداشت یک مظنون شده است.
هنوز جزئیات بیشتری در این مورد اعلام نشده، اما قرار است تا ساعاتی دیگر کنفرانس خبری برگزار و به پرسش های خبرنگاران پاسخ داده شود.
این تیراندازی درست یک هفته پس از حادثه مشابه دیگری در ایالت تگزاس رخ داد که در جریان آن یک نوجوان 17 ساله، هشت همکلاسی خود و دو معلم را به ضرب گلوله کشته بود.
موج حملات مسلحانه در مدارس آمریکا در ماه‌های گذشته، والدین و دانش آموزان را به وحشت انداخته است.
یکی از این حوادث که واکنش های بسیاری را به همراه داشت، در فوریه (بهمن) گذشته رخ داد که در جریان آن یک فرد مسلح 18 ساله با حمله به دبیرستانی در ایالت فلوریدا، 17 تن را کشت و تعداد زیادی را زخمی کرد.
در پی این حادثه، ده‌ها هزار دانش آموز آمریکایی به خیابان‌ها ریختند و با تجمع در مقابل نهادهایی از جمله کنگره آمریکا، خواستار اصلاح قوانین مربوط به سلاح شدند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به تازگی کمیسیونی برای بررسی راه‌های جلوگیری از تکرار حوادث مسلحانه در مدارس این کشور تشکیل داده و پیشنهاد کرده بود که با همکاری دولت‌های ایالتی، دوره‌های آموزش استفاده از سلاح برای معلمان داوطلب برگزار شود.
فعالان مدنی آمریکا اقدامات صورت گرفته را کافی نمی‌دانند و خواستار وضع قوانین سختگیرانه‌تری برای فروش سلاح هستند.
یکی از خواسته‌های مهم والدین و اتحادیه‌های آموزشی، افزایش حداقل سن مجاز برای خرید اسلحه از 18 به 21 سال است که تاکنون مورد توجه قانونگذاران آمریکایی قرار نگرفته است.
این در شرایطی است که در مجموع، شمار حوادث مسلحانه در آمریکا روندی صعودی را طی کرده است. 
بنا به آمار مرکز ثبت این حوادث، تنها در 24 ساعت گذشته 80 نفر در این کشور به ضرب گلوله کشته و زخمی شده‌اند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان