arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰

شصت‌وسومین نمایشگاه کتاب فرانکفورت افتتاح می‌شود

نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بزرگترین و تخصصی‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست. سه روز اول این نمایشگاه به بازدید متخصصان اختصاص دارد و محلی برای عقد قراردادهای فروش کتاب و سایر محصولات انتشاراتی‌های معتبر است. در دو روز پایانی نمایشگاه نیز گروه‌های مختلف و بویژه دانش‌آموزان و دانشجویان از نمایشگاه بازدید می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امیرعباس تقی‌پور: شصت‌وسومین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از فردا بیستم مهرماه به مدت 5 روز با شعار تجدیدنظر برگزار می‌شود. در این نمایشگاه بیش از 7300 ناشر از 100 کشور جهان شرکت کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود حدود 300 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند. بیش از 3 هزار سمینار و نشست تخصصی با موضوعات کتاب، فیلم، نشر الکترونیک، کتاب صدا و مولتی مدیا در طول مدت برگزاری نمایشگاه برپا خواهد شد.

به گزارش انتخاب، نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بزرگترین و تخصصی‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست. سه روز اول این نمایشگاه به بازدید متخصصان اختصاص دارد و محلی برای عقد قراردادهای فروش کتاب و سایر محصولات انتشاراتی‌های معتبر است. در دو روز پایانی نمایشگاه نیز گروه‌های مختلف و بویژه دانش‌آموزان و دانشجویان از نمایشگاه بازدید می‌کنند.

تجدیدنظر، شعار شصت‌وسومین دوره بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست. شعاری که امثال در کنار لوگوی نمایشگاه خودنمایی می‌کند.

برگزار کنندگان نمایشگاه، معتقدند اگر چه هرساله اصلاح و بازنگری در فرآیندهای بر گزاری نمایشگاه را در دستور کار داشته‌اند اما سرعت پیشرفت های تکنولوژیک در عرصه چاپ و نشر باعث شده، آنها به این موضوع، بیش از گذشته اهمیت داده و بر آن تأکید داشته باشند.

بووس، مدیر نمایشگاه امسال در تشریح دلایل انتخاب این شعار گفته: صنعت چاپ و نشر در حال تغییراست. داستان ها، ایده‌ها ، اطلاعات و تصاویر همگی در حال جستجوی فرمت های جدید دیجیتال می باشند که در کنار کتاب معتبر کاغذی، تأثیر خود را گسترش دهند .

او افزوده: شاهد ایجاد و آغاز دوران جدیدی از چاپ و نشر هستیم، شکی ندارم که محتوا های چند رسانه‌ای نقش مهمی را در آینده چاپ و نشر بازی خواهند کرد.

اما کشور ایسلند به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه امسال، شعار «افسانه ایسلند» را برای معرفی ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری خود انتخاب کرده است. بر اساس سنت دیرینه، هر سال یک کشور به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه حاضر و با تقبل بخش زیادی از هزینه‌های نمایشگاه، از فرصت‌های تبلیغاتی نمایشگاه برای معرفی فرهنگ و آداب و رسومش بهره‌مند می‌شود. کشور میهمان برنامه‌های گسترده‌ای برای معرفی کتاب های فاخر، نشریات، فیلم و موسیقی با حضور مسؤولان و هنرمندان برجسته خود تدارک می‌بیند.

نظرات بینندگان