arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۰
قرارداد گازی که کار دست تیموشنکو داد؛

بانوی انقلاب نارنجی به هفت سال زندان محکوم شد+تصاویر

یولیا تیموشنکو از مخالفان دولت اوکراین سه شنبه در دادگاهی به جرم سوء استفاده از قدرت در دوران نخست وزیری مجرم شناخته شد و به هفت سال زندان قطعی محکوم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یولیا تیموشنکو از مخالفان دولت اوکراین سه شنبه در دادگاهی به جرم سوء استفاده از قدرت در دوران نخست وزیری مجرم شناخته شد و به هفت سال زندان قطعی محکوم شد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، قاضی رودیون کارف ، رئیس دادگاه در حکم خود اعلام کرد : دادگاه یولیا ولودیویروونا تیموشنکو را مجرم شناخت و او را به هفت سال زندان محکوم کرد.

دادگاه همچنین این مخالف دولت اوکراین را به ممنوعیت تصدی مشاغل رسمی به مدت سه سال، محکوم کرد.

 تیموشنکو که در طول روند دادرسی، این دادگاه را سیاسی خوانده است، بلافاصله تصمیم خود را برای اعتراض به رای دادگاه در دستگاه قضایی اروپایی اعلام کرد و خواستار مبارزه با خودکامگی در اوکراین شد.

بانوی انقلاب نارنجی پس از اعلام رای دادگاه گفت: ما باید برای دفاع از آبروی خود در نهادهای اروپایی مبارزه کنیم. سال هزار و نهصد و سی وهفت( سرکوب استالین) برگشته است.باید قدرتمند بود.باید از اوکراین دربرابر استبداد و نبود آزادی دفاع کرد.
 


تیموشنکو همچنین به پرداخت حدود صد ونود میلیون دلار به شرکت دولتی نفتی نفتوگاز اوکراین محکوم شد.
 



دادگاه این مبلغ را به سبب کاهش درامد کشور پس از قراردادهای گازی   زیانباری درخواست کردکه وی با روسیه امضا کرده است. قاضی دادگاه گفت: دادگاه تصمیم گرفته است با محکوم کردن تیموشنکو و جبران خسارات شرکت نفتوگاز تا سقف یک میلیارد و پانصد وشانزده میلیون هیرونیا ( حدود صد و نود میلیون دلار ) موجبات رضایت این شرکت را فراهم کند.
 




 یولیا تیموشنکو که از پنج اوت در بازداشت موقت بسر می برد به سبب امضای توافقنامه های گازی با روسیه در سال دو هزار و نه ، بدون مجوز دولتی که ریاست آن را برعهده داشت محاکمه می شود. کارشناسان این قراردادها را برای اوکراین زیانبار خوانده اند.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
2
5
شد بانوی نارنجی حالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
0
7
اینه که میگن در همیشه به روی یک پایه نمیگرده و در جای دیگه میگن سیاست پدر مادر نداره

اینو نیگاه کنین..... صدام رو نیگاه کنین.... قذافی رو ببینین.....و....

باشد که رستگار شویم
نظرات بینندگان