arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷

قطر کالاهای چهار کشور عربی را تحریم کرد

وزارت اقتصاد قطر ابلاغیه‌ای به همه مراکز تجاری و فروشگاه‌های کشور برای جمع‌آوری کالاها و تولیدات عربستان، مصر، امارات و بحرین صادر کرد.دولت این کشور پیش از این از ممنوعیت واردات کالاهای سعودی از طریق کشور ثالث خبر داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


همزمان با گذشت یکسال از قطع روابط چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) با قطر، دولت دوحه دستور تحریم کالاهای این کشورها را صادر کرد.

به گزارش فارس، وزارت اقتصاد قطر ابلاغیه‌ای به همه مراکز تجاری و فروشگاه‌های کشور برای جمع‌آوری کالاها و تولیدات عربستان، مصر، امارات و بحرین صادر کرد.

وزارت اقتصاد قطر تأکید کرد که این ابلاغیه از زمان صدور آن لازم الاجراست و بازرسان ویژه امور مصرف‌کنندگان وزارتخانه به زودی برای بازرسی همه فروشگاه‌ها و مراکز خرید مراجعه می‌کنند تا از جمع‌آوری کالاهای مذکور اطمینان حاصل کنند.

رسانه‌های قطر همچنین گزارش دادند که دولت این کشور پیش از این از ممنوعیت واردات کالاهای سعودی از طریق کشور ثالث خبر داده بود.

دولت قطر همچنین تأکید کرد که سیاست بازرگانی خود را بر اساس تمامی توافقنامه‌های دوجانبه و چندجانبه اجرا می‌کند.

چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) از یکسال قبل روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

«أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات اخیرا در صفحه توییتر خود نوشت: «قطر با اقدامات مربوط به تحریم این کشور با درایت برخورد نکرد و دست به تحرکاتی زد که بحران را تشدید کرد به جای آنکه بحران برچیده شود؛ عدم اعتراف به وارد آوردن خسارت‌ها به همسایگان، مظلوم‌نمایی، خرید حمایت و انتظار کشیدن جزء استراتژی‌هایی است که شکست آن ثابت شده است.»

نظرات بینندگان