arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷

خالق بازی محبوب دهه شصتی ها درگذشت / وداع با موسس 81 ساله «آتاری»

بنیانگذار بازی محبوب آتاری درگذشت. وی که تد دبنی،نام داشت در سن 81 سالگی زندگی را بدرود گفت . 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنیانگذار بازی محبوب آتاری درگذشت. وی که تد دبنی،نام داشت در سن 81 سالگی زندگی را بدرود گفت . 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از اینگجت، دبنی را می توان یکی از تاثیرگذارترین چهره های صنعت بازی در نیم قرن اخیر دانست . وی با همراهی نولان باشنل این بازی را تاسیس کرد و بر اساس اطلاعات اولیه بر اثر ابتلا به سرطان مری دار فانی را وداع گفته است. 

 او نخستین نسخه بازی  آتاری را در سال 1971 ایجاد کرد و اولین کنسول بازی را به عنوان پلتفرم تجاری آتاری در سال 1072 روانه بازار کرد.

دبنی به سرعت جزو بازی سازان موثر و سرشناس قرار گرفت و نسخه های بازی آتاری و پونگ به محبوب ترین بازی ها در سطح بین المللی تبدیل شدند. 

خالق بازی محبوب دهه شصتی ها درگذشت / وداع با موسس 81 ساله آتاری

جالب است بدانید  او در مورد الکترونیک در شرایطی آموزش دید که در نیروی دریایی ایالات متحده استخدام بود. وی پس از خروج از ارتش، نقشی تکنولوژی  محور در بانک مرکزی امریکا وسپس شرکت اچ پی بر عهده گرفت. 

با این وجود این مشاغل روحیه خلاق وی را راضی نکرد و در سال  1961 به Ampex پیوست. این تجربه او را با فناوری صفحه نمایش آشنا کرد و در نهایت پس از آشنایی و دوستی با  باشنل ایده های خود در حوزه بازی را عملی کرد.

متاسفانه همراهی او و باشنل مدتی کوتاه پس از اجرای ایده آتاری رو به سردی گذاشت و او از سمت مدیریت در دفتر آتاری کنار گذاشته شد.

 

نظرات بینندگان