arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

اصلاح ست‌های ورزشی در پارک‌ها/ تحویل آرام سوله‌های ورزشی به مدیریت بحران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران بر واگذاری آرام و تدریجی سوله‌های مدیریت بحران به سازمان مدیریت تأکید کرد و گفت:تحویل به یک باره سوله‌هایی که مجموعه‌های ورزش بانوان در آن فعال است به امر ورزش به ویژه ورزش بانوان آسیب می‌زند.

محمد صادق حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ما در شهرداری متولی ارائه ورزش رایگان و ارزان قیمت به مردم هستیم، گفت: ما منتی برای ارائه خدمات رایگان و ارزان نداریم چراکه وظیفه ما حمایت از ورزش‌های همگانی و تمرکز بر ورزش‌های تفریحی است.

وی با بیان اینکه ما در ورزش شهر معتقد به مدیریت متمرکز هستیم، تصریح کرد: با آنکه شورای شهر مصوبه‌ای مبنی بر اینکه تمام مجموع های ورزشی شهرداری، تحت مدیریت واحد سازمان ورزش قرار بگیرند، دارد و این مصوبه هم ابلاغ شده اما هنوز 50درصد مجموعه ها به سازمان ورزش واگذار نشده است.

وی با بیان اینکه معتقدیم برای پرهیز از جزیره‌ای کار کردن در حوزه ورزش باید تمامی مجموعه های ورزشی تحت مدیریت واحد اداره شود، ادامه داد: حتی در این زمینه نیز اعضای شورای شهر اعلام کردند که مناطق و سازمانها مجموعه‌های ورزشی را برای یکپارچگی در مدیریت ورزش تهران به سازمان بدهند؛ اما هنوز این مهم به طور کامل محقق نشده است.

حسنی همچنین در مورد سرانجام تخلیه سوله‌ها از ورزشگاه‌های الزهرا(س) و تحویل آن به سازمان مدیریت بحران گفت: مجموعه‌های الزهرا(س) را به بحران واگذار نکردیم؛ چرا که معتقدیم این پروسه باید آرام آرام شکل گیرد و با اعضای شورای شهر نیز جلسه داشتیم و قرار براین است،‌ مجموعه‌ای با همان کیفیت ساخته شود و در اختیار ورزش قرار گرفته و سوله ها هم در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد و این امر آرام آرام حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تحویل به یک باره سوله هایی که مجموعه های ورزش بانوان در آن فعال است به امر ورزش به ویژه ورزش بانوان آسیب می زند، گفت: در نشستی که با مسئولان امر داشتیم پیشنهاد شد که مجموعه هایی برای ورزش بانوان ساخته شود و پس از آن و آرام آرام این انتقال صورت گیرد که در حال حاضر در دو سه منطقه ساخت مجموعه‌ها آغاز شده است.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در مورد وضعیت اصلاح ست های ورزشی در بوستان ها نیز با بیان اینکه واقعیت این است که اگر ست‌های ورزشی را بدون دستورالعمل استفاده کنیم، آسیب‌زا هستند، گفت: برهمین اساس ابلاغ کردیم که مربیان حتما برای ست‌های ورزشی دستور تمرین بنویسند تا شهروندان بر اساس دستورات موجود از این ست‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه علم ورزش به روز است و ما نیز سعی داریم براساس آخرین متدهای ورزشی ست‌ها را به روز کنیم، ادامه داد: کمیته علمی تشکیل شده و در حال ارزیابی میدانی ست‌ها هستند و قطعا ست‌هایی که مورد تأیید ورزشکاران سازمان باشند با نصب دستور تمرین خاص باقی می مانند و و ست‌های آسیب زا نیز بهینه می‌شوند.

حسنی در مورد وضعیت مالی سازمان ورزش شهردئاری تهران نیز با بیان اینکه سعی داریم با اتخاذ سه استراتژی، فرایند مالی شفاف شود گفت: در همین راستا دریافت‌ها در مجموعه‌های ورزشی شهرداری الکترونیکی است که به حساب سازمان واریز می شود و همچنین کاهش هزینه‌ها و جلب مشارکت حداکثری برای در آمدزایی را در دستور کار قرار دادیم و هدفمان این است که سازمان ورزش شهرداری به اتاق شیشه‌ای مالی در شهردار تهران بدل شود که در حوزه مالی ، برون سپاری و مناقصه‌ها کاملا شفاف است.

نظرات بینندگان