arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
ثبت احوال آذربایجان شرقی:

افزایش ازدواج کودکان زیر ۱۵ سال به بیش از 3هزار نفر در سال گذشته/ 8 ازدواج مربوط به کودکان زیر 10سال بود

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: بیشترین نرخ ولادت در ایران مربوط به نیمه اول دهه ۶۰ است و ۴۹ درصد جمعیت استان را زنان و ۵۱ درصد را مردان تشکیل می دهند و آمار در سال ۹۶ در کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت۸ /۱۸ ولادت رخ داده است. بعد از استان‌های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و خوزستان ششمین استان پیر کشور هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۶ ازدواج های زیر ۱۵ سال( ۱۰ الی۱۵سال) در شهرستان های آذرشهر، بناب، ملکان، هشترود بیش از 3 هزار و500 نفر بود که از این تعداد 8 ازدواج زیر ۱۰ سال بودند .

به گزارش ایلنا؛ احد جودی با اشاره به ثبت ازدواج های زیر ۱۵ سال در آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۶ ازدواج های زیر ۱۵ سال( ۱۰ الی۱۵سال) در شهرستان های آذرشهر، بناب، ملکان و هشترود به 3 هزار و ۶۳۵ رسید که در این میان 8ازدواج مربوط به زیر 10 سال بود.

وی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان با اشاره به بیشترین نرخ ولادت در کشور گفت: بیشترین نرخ ولادت در ایران مربوط به نیمه اول دهه ۶۰ است و ۴۹ درصد جمعیت استان را زنان و ۵۱ درصد را مردان تشکیل می دهند و آمار در سال ۹۶ در کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت۸ /۱۸ ولادت رخ داده است. بعد از استان‌های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و خوزستان ششمین استان پیر کشور هستیم.

جودی در مورد نرخ ازدواج و طلاق در کشور نیز گفت: بیشترین نرخ ازدواج در استان خراسان شمالی۵/۱۰ و میزان نرخ ازدواج در آذربایجان شرقی در سال ۹۶ نیز ۱/۸ بوده است و در بحث طلاق تهران با ۸/۲ طلاق بیشترین نرخ طلاق را دارا بوده و نرخ طلاق در استان آذربایجان شرقی نیز ۳/۲ است یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت ۳/۲ طلاق صورت گرفته است.

جودی در پایان تصریح کرد:در استان آذربایجان شرقی ۲/۱۳ درصد کاهش ازدواج رخ داده و ۷/۱ درصد طلاق نیز کاهش داشته است.

نظرات بینندگان