arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰

ناگفته‌هايي درباره‌ي كد محرمانه‌ي سيم‌کارت

کد PUK، درج شده برروي بدنه سيم‌کارت کد محرمانه سيم‌کارت بوده و قابل تغيير نيست، درصورت مفقود شدن فقط به مالک تلفن همراه قابل ارائه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در صورتي که مشترک شماره (PIN (Personal Identity Number خود را اشتباه وارد كند، پس از 3 بار تکرار، سيم‌کارت قفل شده و براي فعال‌سازي مجدد به وارد كردن کد 8 رقمي UnblockingKey) Personal) نياز است و اگر کد PUK هم سه مرتبه به اشتباه وارد شود، سيم‌کارت سوخته و غير قابل استفاده مي‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، کد PUK، درج شده برروي بدنه سيم‌کارت کد محرمانه سيم‌کارت بوده و قابل تغيير نيست، درصورت مفقود شدن فقط به مالک تلفن همراه قابل ارائه است.

مشترکين تلفن همراه در صورت معيوب شدن سيم‌کارت و عدم امکان استفاده از آن و مشاهده پيغام Insert Simcard يا Card rejected، مي‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطي تقاضاي تعويض سيم‌کارت كرده و سيم‌کارت جديد دريافت كنند.

* شرايط دريافت خدمت و مدارک مورد نياز

حضور مالک تلفن همراه يا وکيل قانوني او، تکميل و امضاي فرم درخواست، ارائه اصل و تصوير کارت ملي، ارائه اصل وکالتنامه و تصوير آن در صورت مراجعه وکيل قانوني، ارائه اصل قبض پرداختي دوره آخر.

مشترکين تلفن همراه که سيم‌کارت آن‌ها قديمي است هم مي‌توانند جهت انجام تعويض سيم‌کارت بدون هزينه به يکي از دفاتر خدمات ارتباطي و يا مراکز تلفن ثابت (تهران) و ادارات مشترکين (ساير استان‌ها) مراجعه كنند.
نظرات بینندگان