arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

سرمربی فوتبال اسپانیا: ایران بهترین تیم آسیاست

«یولن لوپتگی» سرمربی تیم ملی‌ فوتبال اسپانیا در این مورد که آیا هنوز هم گروه شدن با ایران، پرتغال و مراکش را دشوار می‌ بیند، گفت: پرتغال قهرمان کنونی اروپاست و نباید آن را فراموش کرد. ایران بدون شک بهترین تیم آسیاست. این تیم هفت امتیاز بیشتر از کره جنوبی در راه صعود به جام جهانی 2018 کسب کرده و هفت سال است که کی‌ روش را به عنوان سرمربی دارد، چیزی که به این تیم معنای فزاینده ای می‌ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی تیم فوتبال اسپانیا: ایران بهترین تیم آسیاست

«یولن لوپتگی» سرمربی تیم ملی‌ فوتبال اسپانیا با بیان اینکه «کارلوس کی‌ روش» همتای پرتغالی او که تیم ملی ایران را هدایت می‌ کند، این تیم را ارزشمندتر کرده است، گفت: ایران بهترین تیم آسیاست و هفت امتیاز بیشتر از کره جنوبی در راه صعود به جام جهانی کسب کرد.

به گزارش ایرنا، لوپتگی روز چهارشنبه در گفت وگو با روزنامه مارکا اسپانیا در این مورد که آیا هنوز هم گروه شدن با ایران، پرتغال و مراکش را دشوار می‌ بیند، گفت: پرتغال قهرمان کنونی اروپاست و نباید آن را فراموش کرد. ایران بدون شک بهترین تیم آسیاست. این تیم هفت امتیاز بیشتر از کره جنوبی در راه صعود به جام جهانی 2018 کسب کرده و هفت سال است که کی‌ روش را به عنوان سرمربی دارد، چیزی که به این تیم معنای فزاینده ای می‌ دهد.


وی ادامه داد: مراکش با یک سرمربی متخصص در تیم های آفریقایی، استعداد بسیاری دارد .ما با حریفانی روبه رو هستیم که بهترین سطح را از ما می‌ خواهند.
لوپتگی تصریح نمود: به طور کلی، با نزدیک شدن جام جهانی‌، رقبا هر دفعه بهتر و قویتر هستند. در یک جام جهانی‌، رقیبی وجود ندارد که ضعیف باشد. نبرد در هر دیدار جام جهانی‌ در حداکثر سطح قرار دارد زیرا نوعی از مسابقه است که اجازه اشتباهات را نمی‌ دهد.


سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا خاطرنشان ساخت: جام جهانی، یک لیگ نیست. می‌ توانی‌ تیمی برتر باشی،‌ اما اگر نتوانی‌ بازی را پیروز شوی، حذف خواهی‌ شد. این واقعیت یک جام جهانی‌ است. در یک لیگ می‌ توانی‌ به رغم داشتن شانس کمتر، فرصتی داشته باشی‌ اما در نهایت تو را در جایگاهی‌ که شایسته آن هستی‌ قرار خواهند داد. جام جهانی‌ چنین نیست. امکان یک نقشه ب وجود ندارد. باید به هر دیداری بیشترین اهمیت را داد و تلاش در پیروزی در تمام دیدارها داشت.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا جام جهانی را بهترین تیم ملی‌ می‌ برد، گفت: کسی‌ که جام را پیروز می‌ شود قهرمان و برای فتح آن شایستگی داشته است. این مسابقه به خاطر هر اشتباه کوچک، تو را مجازات می‌ کند اما وقتی‌ که آن را بهتر انجام بدهی‌، امکان کمتری داری که فوتبال تو را مجازات کند.


لوپتگی در این مورد که آیا نگران است که اسپانیا را به عنوان یکی‌ از تیم های مدعی قهرمانی جام جهانی‌ قلمداد کنند؟ تصریح کرد: این چیزی نیست که تحت کنترل ما باشد. باید آن را به طور طبیعی قبول کرد. ما می‌ دانیم که این حرف ها ارزشی ندارند. تنها چیزی که قبول است نشان دادن شرایطمان در زمین بازی می‌ باشد. هر چه را که بگویند می‌ پذیریم اما اینها هیچ کمکی‌ به ما برای پیروزی نمی‌ کنند.
بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا، تیم ملی‌ این کشور ساعت 21 یکشنبه 13 خرداد ماه جاری دیدار دوستانه ای را با تیم سوئیس در شهر ویارئال واقع در شرق کشور برگزار می کند و 17 خرداد به شهر کراسنودار محل اقامتش در روسیه برای جام جهانی‌ سفر خواهد کرد.
این تیم همچنین روز 19خرداد به مصاف تونس خواهد رفت تا دومین دیدار تدارکاتی خود را انجام دهد.


تیم ملی‌ اسپانیا پس از آن روز 24 خرداد به شهر سوچی رفته و یک روز پس از آن در نخستین دیدار خود در جام جهانی‌ به مصاف تیم ملی‌ پرتغال می رود.
تیم ملی‌ اسپانیا ملقب به «لا روخا»، در جام جهانی 2018 با تیم های ایران، پرتغال و مراکش در گروه دوم قرار دارد.
دومین دیدار اسپانیایی ها با تیم ملی‌ ایران خواهد بود که روز 30 خرداد در کازان آرنا انجام می شود و پس از آن در روز چهارم تیر ماه به مصاف مراکش خواهد رفت.
جام جهانی‌ 2018 روسیه از 24 خرداد ماه سال جای به مدت یک ماه برگزار خواهد شد .

نظرات بینندگان