arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

سیستم سرمایش و گرمایش گوگل معرفی شد / کاهش 20 درصدی هزینه های تامین انرژی

شرکت آلفابت نوعی سیستم هوشمند جدید برای برای سیستم گرما و سرمای خانه ها طراحی کرده که دوست دار محیط زیست است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت آلفابت نوعی سیستم هوشمند جدید برای برای سیستم گرما و سرمای خانه ها طراحی کرده که دوست دار محیط زیست است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این سیستم سرما و گرمایشی موسوم به "Google Spinoff Gandelion" یک سیستم گرمایی و تهویه مطبوع هوشمند را معرفی کرده است که از انرژی زمین برای تامین قدرت خود استفاده می کند.

این سیستم هوشمند و جدید که از مدت ها پیش در مرکز تحقیق و توسعه مخفی شرکت آلفابت(شرکت مادر گوگل)، شروع شده بود،از انرژی زمین  برای توسعه محصول تجاری خود استفاده می کند. اما اگر گیج شده اید که ماجرا چیست به این توضیحات توجه کنید:

این سیستم با نصب شدن در خانه ها هوای گرم بین خانه ها را در زمستان داخل خانه پمپاژ می کند و در تابستان نیز هوای گرم را تغییر داده و به شکل سرد به کاربران هدیه می دهد. این سیستم برای تامین انرژی خود به برق یا سایر انرژی های معمول نیازی ندارد.

به گفته تیم طراح این محصول،سیستم تهویه آلفابت تقریبا 2 برابر سیستم های تهویه مطبوع معمول کارایی دارد.

اما نباید فراموش کرد نصب و راه اندازی این سیستم چندان ارزان نیست،درواقع تخمین زده شده که نصب این سیستم هزینه ای برابر با 20 هزار دلار خواهد داشت. با این وجود شرکت سازنده وعده داده که مصرف کنندگان با نصب این سیستم می توانند سالانه تا 20 درصد در هزینه های گرمایشی و سرمایشی خود صرفه جویی کنند.در حال حاضر این سیستم برای اکثر خانه ها در نیویورک در دسترس است.

 

نظرات بینندگان