arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

نتایج نظرسنجی «انتخاب» / حرفِ سلبریتی ها، برای ۸۴ درصد شرکت‌کنندگان اهمیتی ندارد

بیش از ۷۶ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی «انتخاب» اعلام کرده اند رای آن‌ها به حسن روحانی، به خاطر حمایت سلبریتی‌ها نبوده است. اگر آن دسته از مخاطبان را که اعلام کرده اند به روحانی رای نداده اند، در نظر نگیریم، درصد بیشتری از رای دهندگان به روحانی (حدود ۸۴ درصد) اعلام کرده اند رای آن‌ها تحت تاثیر سلبریتی‌ها نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج نظرسنجی «انتخاب» / حرفِ سلبریتی ها، برای ۸۴ درصد شرکت‌کنندگان اهمیتی ندارد

بیش از ۷۶ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی «انتخاب» اعلام کرده اند رای آن‌ها به حسن روحانی، به خاطر حمایت سلبریتی‌ها نبوده است.

در نظرسنجی «انتخاب» از مخاطبان پرسیده شد «برخی از سلبریتی‌های سینما، معتقدند روحانی به خاطر حمایت آنان، رای آورده است؛ آیا شما به خاطر حمایت سلبریتی‌ها درسال ٩٦ به روحانی رای دادید؟». در پاسخ به این سوال کمی بیش از ۱۴ درصد هم پاسخ مثبت دادند و کمتر از ده درصد هم اعلام کردند به روحانی رای نداده اند. در این نظرسنجی ۳۲۱۹۵ نفر شرکت کردند.

نتایج نظرسنجی «انتخاب» / حرفِ سلبریتی ها، برای ۸۴ درصد شرکت‌کنندگان اهمیتی ندارد

به عبارت دیگر، اگر آن دسته از مخاطبان را که اعلام کرده اند به روحانی رای نداده اند، در نظر نگیریم، درصد بیشتری از رای دهندگان به روحانی (حدود ۸۴ درصد) اعلام کرده اند رای آن‌ها تحت تاثیر سلبریتی‌ها نبوده است.

بسیاری از چهره های مشهور و سلبریتی ها در فضای مجازی بارها این موضوع را در بوق و کرنا کرده اند که آنها تاثیرگذاری فراوانی در جامعه دارند اما نتایج همین نظرسنجی نشان می دهد که مردم بر خلاف ان موضوع می اندیشند؛ به طوری که از میان شرکت کنندگانی که «به روحانی رای داده اند» (بدون در نظر گرفتن آن ده درصدی که اعلام کرده اند به روحانی رای نداده اند) 84 درصد تحت تاثیر سلبریتی ها نبوده اند.

به نظر می رسد همان گونه که «انتخاب» پیشتر در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته بود، سلبریتی ها بیش از آنکه جریان ساز و تاثیرگذار باشند، علاقه دارند که سر بزنگاه ها خود را وسط موج افکار عمومی رها کنند.

نظرات بینندگان