arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

جزییات ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

معاونت اجتماعی پلیس راهور ناجا اعلام کرد: طرح انتظامی، ترافیکی بیست و نهمین مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) از ساعت 8 صبح روز دوشنبه 14 خردادماه آغاز شده و تا پایان مراسم در کلیه معابر، خیابان‌ها و تقاطع‌های همجوار با حرم مطهر امام خمینی(ره) اجرا خواهد شد و برابر هماهنگی صورت گرفته در راستای تسهیل شرکت کنندگان در بیست و نهمین مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) محدودیت ها و ممنوعیت هایی نیز از همین ساعت تا پایان مراسم توسط پلیس راهور تهران بزرگ اعمال می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جزئیات طرح انتظامی، ترافیکی بیست و نهمین مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اعلام شد.

معاونت اجتماعی پلیس راهور ناجا به ایسنا اعلام کرد: طرح انتظامی، ترافیکی بیست و نهمین مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) از ساعت 8 صبح روز دوشنبه 14 خردادماه آغاز شده و تا پایان مراسم در کلیه معابر، خیابان‌ها و تقاطع‌های همجوار با حرم مطهر امام خمینی(ره) اجرا خواهد شد و برابر هماهنگی صورت گرفته در راستای تسهیل شرکت کنندگان در بیست و نهمین مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) محدودیت ها و ممنوعیت هایی نیز از همین ساعت تا پایان مراسم توسط پلیس راهور تهران بزرگ اعمال می شود.

ممنوعیت‌های تردد

ممنوعیت‌های تردد از ساعت 8 صبح روز دوشنبه چهاردهم خردادماه آغاز شده و براساس آن تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از پل حسن‌آباد تا پل آزادگان و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان به جنوب تا جاده قدیم و بالعکس ممنوع است که این قبیل وسایل می‌توانند تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ ها از جاده حسن‌اباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین برای تردد وسایل نقلیه سنگین به قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه و سلفچگان و در نهایت جاده قم تردد کنند.

همچنین از ساعت 8 صبح روز دوشنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضعیت معابر، تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائران از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید صنیع‌خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقرشهر تا بزرگراه تهران – قم ممنوع خواهد بود.

از ساعت 13 روز دوشنبه تا خاتمه مراسم نیز در مسیر جنوب به شمال آزادراه قم – تهران از پل حسن‌آباد اعمال محدودیت شده و فقط کاروان استان‌های قم می‌توانند به سمت شمال آزادراه ادامه مسیر دهند.

تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران – قم، شمال به جنوب حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران – قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد اما احتمال دارد که در شرایط خاص و با تشخیص رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت ترافیکی در این محور نیز اعمال شود که ضمن ممنوعیت تردد در مسیر مذکور، وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد. تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی‌(ره) نیز در طول برگزاری مراسم باید از مسیر آزادراه تهران – ساوه تردد کنند.

اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران اعمال محدودیت از دور برگردان سالمندان به منظور جلوگیری از تردد کامیون‌ها در صورت لزوم انجام خواهد شد. همچنین بریدگی خلیج فارس قبل از عوارضی مقابل در پاویون مسدود و خودروهای مدعوینی که قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد کنند باید در ابتدا در فاصله 300 متر بعد از عوارضی اقدام به گردش به شمال کرده و در صورت سنگینی بار ترافیکی شمال به جنوب آزادراه تهران – قم از فاصله حدود 800 متر بعد از عوارضی دور زده و به سمت حرم ادامه مسیر دهند.

ممنوعیت‌های توقف

ممنوعیت های توقف نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه چهاردهم خرداد تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف مطهر اعمال خواهد شد و بر این اساس توقف تمامی خودروها در بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر ممنوع است.

همچنین توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا(س) و توقف اتوبوس‌های شرکت واحد در بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر و توقف کلیه وسایط نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقرشهر تا پل حرم ممنوع است.

 

موقعیت پارکینگ‌های اطراف حرم

 

تعدادی از پارکینگ ها نیز برای توقف خودروهای شرکت کنندگان پیش بینی شده است که بر این اساس پارکینگ شماره 2 شامل مجموعه پارکینگ‌های اطراف متروی بهشت زهرا(س) شامل چندین پارکینگ اطراف میدان متروی بهشت زهرا(س) است که قطعه جنوبی آن برای استان سمنان و طول بلوار مشاهیر برای استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

پارکینگ شماره 3 واقع در پارکینگ‌های مجاور قطعات شهدا، جنب پاسگاه راهور شهید حسنی برای پارک اتوبوس‌های استان مرکزی اختصاص یافته است و معابر بین قطعات جهت پارک خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است. پارکینگ شماره 4 نیز در پارکینگ مترو شاهد برای پارک موتورسیکلت‌ها و مینی‌بوس‌های تحت نظارت شرکت واحد اتوبوس‌رانی اختصاص یافته است.

پارکینگ شماره 5 واقع در پارکینگ ضلع شمالی حرم امام خمینی(ره) و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس‌های سپاه سیدالشهدا(ع) حوزه شرق تهران است و پارکینگ شماره 6 نیز واقع در ضلع شمال حرم مطهر مقابل بخش شهرداری آفتاب برای پارک اتوبوس‌های شرکت واحد اختصاص یافته است.

پارکینگ شماره 8 در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس برای پارک اتوبوس‌های استان قم، قزوین، البرز و سپاه سیدالشهدای حوزه غرب تهران و استان مازندران اختصاص یافته است و قسمت جنوبی نیز به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده که پارکینگ استان قم در بخش جنوبی و پارکینگ استان مازندران در بخش شمالی در نظر گرفته شده است.

پارکینگ شماره 10 که پارکینگ جنب حرم و همچنین ضلع شمال شرقی حرم است برای پارک اتوبوس‌های سپاه محمد رسول الله اختصاص یافته است در صورت ورود بیش از ظرفیت مذکور سرریز بار به بخش شرقی پارکینگ شماره 6 منتقل خواهند شد.

مسیرهای ورودی به پارکینگ‌ها نیز پیش بینی شده که بر این اساس اتوبوس‌های سپاه سیدالشهدای حوزه شرق تهران که قصد ورود به پارکینگ‌های شماره 5 را دارند از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع‌خانی وارد بزرگراه شهید هاشمی و بعد از پل امام علی(ع) از طریق خیابان انبار اخلاقی به بخشداری آفتاب هدایت و در پارکینگ فوق مستقر می‌شوند.

اتوبوس‌های شرکت واحد از طریق محور آزادگان، پل شهید صنیع‌خانی نرسیده به پل سرلشکر صالحی از طریق جاده مزرعه وارد پارکینگ شماره 6 می‌شوند و اتوبوس‌هایی که قصد ورود به پارکینگ شماره 8 را دارند نیز شامل اتوبوس‌های اسلامشهر و رباط کریم هستند که باید از طریق جاده میان آباد در ضلع غربی پارکینگ 8 هدایت شوند.

همچنین اتوبوس‌های استان قزوین، البرز و سپاه سیدالشهدای حوزه غرب تهران نیز می‌توانند از طریق غرب به شرق آزادگان حرکت و قبل از پل اتوبان ساوه به لاین کندرو وارد و از طریق شهرک مرتضی گرد و پس از طی مسیر در ادامه با تابلوهای هدایت مسیر از سه راه حسین آباد به پارکینگ 8 وارد می‌شوند و اتوبوس‌های استان قم پس از عبور از پل حسن آباد در آزادراه تهران – قم از طریق زیرگذر کهریزک به صورت خلاف جهت عبور وارد جاده نمایشگاه شده و در نهایت وارد پارکینگ شماره 8 خواهند شد.

اتوبوس‌های استان مازندران که در مسیر شرق به غرب آزادگان طی طریق می‌کنند نیز پس از ورود به لاین کندرو از طریق پل آیت الله سعیدی در مسیر غرب به شرق قرار گرفته و از طریق ورودی شهرک مرتضی گرد و عبور از جاده مرتضی گرد وارد پارکینگ شماره 8 خواهند شد.

اتوبوس های استان اصفهان که از مسیر جاده قم حرکت می‌کنند، می‌توانند از طریق در گلدسته وارد بلوار شهدا، میدان شهدای گمنام، لاله 13 بلوار مشاهیر شده و وارد پارکینگ شماره 2 شوند و اتوبوس های استان سمنان از جاده خراسان و پل سیمان وارد کمربندی ورامین شده و سپس به سمت کهریزک حرکت و در تقاطع سالمندان وارد مسیر جنوب به شمال جاده قدیم قم می‌شوند. زائران از طریق در گلدسته وارد بلوار الزهرا(س) و میدان شهدای گمنام شده و پس از ورود به خیابان لاله 13 وارد پارکینگ ضلع جنوبی مترو خواهند شد.

اتوبوس‌های سپاه محمد رسول الله(ص) نیز از محدوده آزادگان وارد پل شهید صنیع‌خانی و راست گرد شهید هاشمی و علامه عسگری در دور برگردان دور زده و از طریق ورودی 13 آبان وارد پارکینگ شماره 10 می‌شوند. در صورت تکمیل ظرفیت پارکینگ سرریز آن به پارکینگ ضلع شمال متروی بهشت زهرا(س) انتقال خواهند یافت.

پلیس راهور ناجا در پایان از شهروندان خواست که با پلیس همکاری داشته باشند و بخاطر محدودیت های اعمال شده نیز از آنان قدردانی کرد.

نظرات بینندگان