arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

لاوروف با «کیم جونگ اون» دیدار کرد

لاوروف صبح امروز در دیدار با «ری یونگ هو»‌ وزیر خارجه کره شمالی تأکید کرده بود، راه حل مسئله هسته‌ای شبه‌جزیره کره محقق نخواهد شد مگر اینکه تحریم ها علیه پیونگ‌یانگ لغو شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
وزیر خارجه روسیه در سفر به پیونگ یانگ با همتای خود و همچنین با رهبر کره شمالی دیدار کرد.

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» که در سفر به کره شمالی به سر می‌برد، با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، لاوروف که بعد از دعوت همتای کره شمالی خود به پیونگ‌یانگ دعوت کرده بود، با رهبر کره شمالی نیز دیدار و وی را برای سفر به روسیه دعوت کرده است.

لاوروف در دیدار با کیم از آمادگی روسیه برای همکاری در راستای اجرای توافق های دو کره خبر داد. دو طرف همچنین درباره شرایط شبه جزیره کره گفت‌وگو کردند.

وی صبح روز پنج شنبه (امروز) در دیدار با «ری یونگ هو»‌ وزیر خارجه کره شمالی تأکید کرده بود، راه حل مسئله هسته‌ای شبه‌جزیره کره محقق نخواهد شد مگر اینکه تحریم ها علیه پیونگ‌یانگ لغو شود.

این سفر لاوروف به کره شمالی در حالی انجام گرفت که مقرر شده در روز دوازدهم ژوئن، سران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور دیدار کنند.

سفر وزیر خارجه روسیه به کره شمالی زمانی انجام گرفت که ریاست سابق اطلاعات کره شمالی و عضو ارشد کنونی حزب حاکم این کشور، در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد و با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده است.

روسیه از دیدار تاریخی سران دو کره که در دو نوبت طی ماه گذشته انجام گرفته و همچنین از احتمال بهبود روابط میان پیونگ و واشنگتن استقبال کرده است.

نظرات بینندگان