arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

2000 روستای کرمان در تابستان با تانکر آبرسانی می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با بیان اینکه 705 روستای استان هم اکنون به وسیله تانکر آبرسانی می شوند اظهار کرد: پیش بینی می شود تعداد روستاهای آب رسانی به وسیله تانکر در تابستان جاری به 2000 مورد برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

2000 روستای کرمان در تابستان با تانکر آبرسانی می‌شوندمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با بیان اینکه 705 روستای استان هم اکنون به وسیله تانکر آبرسانی می شوند اظهار کرد: پیش بینی می شود تعداد روستاهای آب رسانی به وسیله تانکر در تابستان جاری به 2000 مورد برسد.

به گزارش ایسنا، "علی رشیدی" عصر امروز در کارگروه سازگاری با کم آبی استان کرمان، با بیان اینکه کم آبی 50 سال اخیر، بیشترین تاثیر را بروی روستاهای استان کرمان گذاشته است اظهار کرد: در سطح استان امسال با توجه به بازندگی های اخیر و گرمای بی سابقه، تقریبا بیش از 90 درصد منابع آب سطحی را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: از 670 حلقه چاهی که در سطح روستاهای استان کرمان فعال است، 201 حلقه چاه با کمبود شدید آب مواجه می شوند که برخی از آنها کاملا خشک خواهند شد.

وی تصریح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته توسط آبفای استان کرمان، 849 روستا از روستاهای تحت شبکه آبرسانی، با مشکل کمبود آب مواجه خواهند شد که 548 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شوند و برای حل مشکل آبرسانی به این روستاها باید به وسیله تانکر و یا اجاره چاه های آب های کشاورزی تامین آب این مناطق را انجام دهیم که برای این مهم 38 میلیارد و 800 میلیون تومان پول نقد نیازمندیم.

 

اختصاص 8 حلقه چاه برای کاهش تنش آبی شهر کرمان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان خاطر نشان کرد: شهرستان کرمان تنش آبی دارد، لذا 8 حلقه چاه برای جبران کمبود آب کرمان اختصاص دادیم تا بخشی از آب شرب شهر کرمان از این بخش تامین شود.
 

"ابراهیم علیزاده" در کارگروه سازگاری با کم آبی گفت: میزان بارندگی استان کرمان در سال 95-96 حدود 178 میلیمتر بوده است و از مهر سال گذشته تا کنون 123 میلیمتر است، و با توجه به اینکه فصل بارندگی سال‌جاری به پایان رسیده است لذا امسال بدترین سال به لحاظ میزان بارندگی بوده است.

وی بحرانی‌ترین استان‌های کشور در چند ماه اخیر به لحاظ بارندگی را کرمان و سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: استان کرمان 4 سد در حال بهره‌برداری دارد که در سال گذشته میزان ورودی سدهای استان در سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب و در سال جاری 114 میلیون متر مکعب بوده است. میزان خروجی سدهای استان در سال گذشته حدود یک میلیارد متر مکعب و در سال جاری 192 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان 372 میلیون متر مکعب را ظرفیت سدهای استان کرمان دانست و بیان کرد: براساس مطالعاتی که در خصوص وضعیت آب کشور صورت گرفته است مشکلات آبی شامل توازن بخش های مختلف، مصرف بی رویه آب، ورود آلاینده‌ها، ساختار ناکارآمد اقتصاد آب، تغییر اقلیم، تغییر اقلیم و اثرات آن بر منابع آب و ... ذکر شده است.

وی با اشاره به راهکارهای برای مناطق مختلف کشور برای عبور از کم آبی کشور متفاوت ارایه شده است، اظهار کرد: اجرای طرح های کاهش مصرف آب، توسعه بازارهای آب، طرح همیاران آب از جمله نسخه‌های است که برای استان کرمان پیچیده شده است.

علیزاده به مصوبات هیات وزیران اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، توزیع کمبود آب در مصارف مختلف، برنامه ریزی لازم برای انطباق الگوی کشت، نظارت بر عملکرد پیش رفت کارگروه‌های استانی، از جمله مصوبات هییت وزیران برای مقابله با بحران کم آبی هستند.
 

کرمان به 108 حلقه چاه برای عبور از تنش آبی نیاز دارد

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به بحران آبی استان کرمان تصریح کرد: در حوزه شرب کلانشهر کرمان به  108 حلقه چاه آب برای گذراندن تنش آبی نیاز داریم.


 "علی طاهری" عصر امروز 10 خردادماه در کارگروه سازگاری با کم آبی گفت: 56 درصد جمعیت استان در وضعیت قرمز آبی قرار دارند.

وی با اشاره به بحران آبی استان کرمان تصریح کرد: باید برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت برای عبور از تنش آبی داشته باشیم. پیک مصرف آبی ما تیرماه و مردادماه است که باید تدابیر لازم برای عبور از آن اندیشیده شود.

نظرات بینندگان