arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

«علی بابا» از 2 سیستم تحویل کالای جدید رونمایی کرد / از ربات تا جعبه سفارش هوشمند

شرکت "علی بابا" از یک ربات خودران و جعبه هوشمند ثبت و دریافت کالاها رونمایی کرد. محصولاتی که به شکل آزمایشی در چین معرفی شده اند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت "علی بابا" از یک ربات خودران و جعبه هوشمند ثبت و دریافت کالاها رونمایی کرد. محصولاتی که به شکل آزمایشی در چین معرفی شده اند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ورج، ربات موسوم به "G Plus" را می توان یک تحول قابل توجه در حوزه تحویل کالاها دانست. شرکت علی بابا اخیرا اعلام کرده  که 2 تکنولوژی نوآورانه را  رونمایی خواهد کرد که  امکانات تحویل بار بالاتری نسبت به همتایان خود دارد.

 این شرکت با معرفی ربات جدید خود نشان داد تا چه حد در تلاش است تا هدف مذکور را به حقیقت برساند. این ربات جدید کارکردی جالب دارد. درواقع  به راحتی اقدام به حمل کالاهای خریداری شده مشتریان کرده و با کمک سنسورهای مختلف هر بسته را به بخش مربوط به خود تحویل می دهد.

این ربات هم اکنون به شکل آزمایشی د هانگژو واقع در شرق چین استفاده می شود. ربات G Plus می تواند بسته های مختلفی را در  اندازه های مختلف حمل کند و دارای استقامت بیشتری نسبت به دیگر ابزارها و حتی انسان ها  برای رسیدن به فاصله های طولانی است. 

این ربات دارای جعبه ذخیره محصول است که می تواند کالاها را در خود جای دهد. علی بابا می گوید این ربات به شیوه ای طراحی شده که می تواند مواد غذایی تازه را نیز تحویل دهد.

جالب است بدانید سنسورهای حرکتی این ربات بسیار قوی طراحی شده اند و اگر ربات احساس کند که انسان یا ماشین های حمل کالا در اطرافش وجود دارند سرعت حرکتش را تا  6.2 مایل در ساعت کاهش می دهد. به دلایل ایمنی، حداکثر سرعت این ربات 9.3 مایل در ساعت است.

هنگامی که G Plus به مقصد می رسد، بسته به طور خودکار داخل محفظه تحویل سفارش قرار می گیرد و یا حتی بسته می تواند به طور مستقیم از طریق ربات در اختیار خریدار قرار گیرد مشروط بر آن که خریدار رمز خرید را وارد دستگاه کند. 

اما علی بابا افزون بر این ربات یک محفظه هوشمند موسوم به  Cainiao نیز طراحی کرده است. مشتریان علی بابا می توانند این محفظه را خارج از  آپارتمان خود نصب کنند. این قفسه ذخیره سازی مجهز به فناوری تشخیص چهره است که فقط برای تحویل کالا باز می شود..

افزون بر این مشتریان  می توانند از طریق یک برنامه تلفن همراه درجه حرارت محفظه نگهدارنده را بررسی کنند تا مطمئن شوند غذا و خوراکی هایی که به دستشان رسیده سرد است یا گرم.

 

نظرات بینندگان