arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

سود خیره کننده همکاری با پنتاگون برای گوگل / 250 میلیون دلار درامد سالانه

برخی از منابع آگاه درون سازمانی گوگل معتقدند سود همکاری بین این شرکت و پنتاگون بسیار فراتر از آن است که تا پیش از این تصور می شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از منابع آگاه درون سازمانی گوگل معتقدند سود همکاری بین این شرکت و پنتاگون بسیار فراتر از آن است که تا پیش از این تصور می شد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از اینگجت، شرکت گوگل طی قراردادی موسوم به پروژه Maven مدتی است که در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین با ایالات متحده همکاری می کند. اما این همکاری ابعادی گسترده و البته جنجالی دارد.

اگرچه تا کنون هیچ خبر رسمی در خصوص نرخ درامد گوگل از این همکاری منتشر نشده است، اما به نظر می رسد این همکاری تا 250 میلیون دلار درامد خالص سالانه را به گوگل هدیه خواهد داد.
 
این اطلاعات از یک زنجیرۀ ایمیل بین دکتر فی فی لی و دیگر کارکنان گوگل منتشر شده است.پروژ Maven در حوزه هوش مصنوعی در هواپیماهای بدون سرنشین نظامی است و از لحظه شروع این برنامه بسیاری از کارمندان گوگل معترض بودند که نمی توانند در چنین فرایند نظامی مشارکت داشته باشند.

 بیش از 4  هزار کارمند گوگل نیز نامه ای امضا کرده و خواستار پایان این مشارکت شدند. اما اکنون با توجه به رقم مذکور مشخص می شود که علت پافشاری گوگل بر این پروژه دقیقا چه بوده است. 

نظرات بینندگان