arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
هشدار عربستان به فروش سامانه اس 400 روسیه به قطر؛

ریاض: آماده اقدام نظامی علیه دوحه هستیم

روزنامه فرانسوی «لوموند» روز جمعه در مطلبی نوشت: پادشاه عربستان در نامه ای به رئیس جمهوری فرانسه هشدار داد که در صورتی که قطر به سامانه ضد موشکی اس 400 دست پیدا کند، علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ریاض: آماده اقدام نظامی علیه دوحه هستیمعربستان سعودی به تازگی در نامه ای به الیزه اعلام کرده است که در صورتی که قطر به سامانه ضد موشکی اس 400 روسیه دست یابد، این کشور آماده اقدام نظامی علیه قطر است.
این روزنامه نوشته است: فهد بن محمد العطیه سفیر قطر در مسکو، ژانویه (دی / بهمن) 2018 در اظهاراتی گفته بود: که دوحه قصد دارد تا سامانه موشکی اس 400 روسیه را از این کشور خریداری کند. وی افزوده بود: مذاکرات برای خرید این سامانه موشکی در مراحل پیشرفته ای است.
لوموند افزوده است: در نامه ای که به رئیس جمهوری فرانسه ارسال شده آمده، سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان نسبت به مذاکرات میان دوحه و مسکو در این موضوع بسیار نگران است. 
این روزنامه نوشته است: پادشاه عربستان از عواقب استقرار سامانه موشکی در خاک قطر نگران است و نسبت به افزایش تنش ها هشدار داده است.
بر اساس این گزارش، عربستان سعودی از آمادگی کامل عربستان برای اتخاذ همه تدابیر لازم برای نابودی این سامانه موشکی تاکید کرده است.
پادشاه عربستان در پایان از امانوئل مکرون برای جلوگیری از فروش و حفظ ثبات در منطقه در خواست کمک کرده است.
این در حالی است که به نوشته لوموند، وزارت خارجه فرانسه تاکنون از اظهار نظر در خصوص این نامه خودداری کرده است.
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از سال گذشته روابط خود را با قطر قطع و اقدام به محاصره همه جانبه این کشور کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان