arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰

رضایی:استعفای مطهری قابل پیگیری نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه علی مطهری استعفای خود از نمایندگی مجلس را بجای رئیس مجلس یا رئیس جلسه به دهقانی داده است، تاکید کرد که این استعفا از نظر قانونی قابل پیگیری نیست.

 امیدوار رضایی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه علی مطهری استعفای خود را امروز به محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس داده است، گفت: طبق قانون و طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان باید سؤالات و یا استعفای خود را به رئیس مجلس و یا رئیس جلسه بدهند.

وی افزود: پس از ارائه استعفا از سوی هر نماینده‌ای به رئیس مجلس، رئیس باید تشخیص دهد که این مورد را به کدام یک از اعضای هیئت رئیسه ارجاع دهد، چرا که هر یک از اعضای هیئت رئیسه مجلس مسئولیت خاص خودشان را دارند.

رضایی همچنین یادآور شد: استعفای هر نماینده یا موارد دیگر باید مسیر قانونی خودش را طی کند و با توجه به اینکه آقای مطهری استعفای خود را بجای رئیس مجلس و یا رئیس جلسه تقدیم دهقانی عضو هیئت رئیسه کرده است، از این رو این استعفا از لحاظ قانونی قابل پیگیری نیست.

به دنبال امضای تعدادی از نمایندگان برای طرح سؤال از رئیس جمهور، علی مطهری پیش از این اعلام کرده بود که هیئت رئیسه با اعمال فشار بر نمایندگان امضاءکننده طرح سؤال از رئیس جمهور می‌خواهد این افراد امضای خود را پس بگیرند.

علی مطهری که خودش یکی از امضاءکنندگان طرح سؤال از رئیس جمهور است استعفای خود را به دلیل آنچه که اعمال فشار هیئت رئیسه برای پس گرفتن امضاهای این طرح می‌خواند، تقدیم محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس کرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تاسف (یک جانباز)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
0
1
سخنی با برادر ارجمند مطهری دارم ... برادر گرامی شما بخاطر استیفای حقوق ما مردم که شما را تعیین کرده ایم از پای ننشینید و این فشارها را تحمل نمایید ! چشم امیدمان به خداست و شما که نماینده مردمی مردمید ، پا پس نگذارید وخواستار آنچه باشید که صلاح مملکت و مردم درآن است نماینده اگر آزاد نباشد چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ اگر استقلال نداشته باشد چه؟ شما رسالت پدرتان و شهدا را دنبال کنید و این به صلاح مردم است ونه افرادی که از طرح سوالا تتان باعث ایجاد تنش در آنان میگردد و متزلزل میشوند . من از شما بعنوان فردی جانباز و کسی که به شما رای داده میخواهم که استوار و نستوه باشید و از هیچ مشکلی نهراسید . ان تنصر ا.. ینصرکم و یثبت اقدامکم ...خدا یار و نگهدارتان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
0
0
آقای دهقان مگه جزء هیئت رئیسه نیست؟
نظرات بینندگان