arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

کاربران فیس بوک در معرض یک آسیب پذیری جدید

به دنبال کشف آسیب پذیری خطرناک در مرورگرهای کروم و فایرفاکس، شرکت های گوگل و موزیلا به تازگی برای حل مشکل، وصله های امنیتی عرضه کردند.این آسیب پذیری ها به مهاجمان و هکرها امکان می دهد تا اسامی کاربری و تصاویر شناسه های افراد در فیس بوک را سرقت کنند و حتی از لایک های کاربران مطلع شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به دنبال کشف آسیب پذیری خطرناک در مرورگرهای کروم و فایرفاکس، شرکت های گوگل و موزیلا به تازگی برای حل مشکل، وصله های امنیتی عرضه کردند.

این آسیب پذیری ها به مهاجمان و هکرها امکان می دهد تا اسامی کاربری و تصاویر شناسه های افراد در فیس بوک را سرقت کنند و حتی از لایک های کاربران مطلع شوند.


این نقص امنیتی، مربوط به یکی از قابلیت های این دو مرورگر موسوم به Cascading Style Sheets (CSS) است که در قالب بخشی از استاندارد CSS3 در سال ۲۰۱۶ معرفی شد.


مساله نگران کننده این است که مشکل مذکور تنها محدود به فیس بوک نیست و از این روش می توان برای سرقت اطلاعات از هر وب سایتی که نیاز به لاگین یا ورود نام کاربری و کلمه عبور دارد، استفاده کرد.


گوگل برای رفع این مشکل وصله ای را همراه با نسخه ۶۳ مرورگر کروم عرضه کرد و در نسخه های بعدی هم آسیب پذیری یادشده را برطرف کرد. موزیلا هم دو هفته قبل با عرضه وصله ای برای نسخه ۶۰ مرورگر فایرفاکس این مشکل را برطرف کرد. این مشکل در دو مرورگر Internet Explorer و Edgeمایکروسافت وجود ندارد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان