arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

آزادی گروهی دیگر از زندانیان سیاسی ونزوئلا / یک آمریکایی در میان آزادشده‌ها

دولت ونزوئلا ده‌ها فعال سیاسی محبوس دیگر را از زندان آزاد کرد و شمار زندانیان آزاد شده از سوی مقام‌ها به امید ایجاد اتحاد در این کشور دستخوش تحولات به حدود ۸۰ تن رسید. دولت مادورو همچنین جاشوآ هولت، یک تبعه آمریکایی را که حدود دو سال پیش به اتهام حمل سلاح غیر قانونی زندانی بود و به گفته آمریکایی اتهام او ساختگی بود، آزاد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت ونزوئلا ده‌ها فعال سیاسی محبوس دیگر را از زندان آزاد کرد و شمار زندانیان آزاد شده از سوی مقام‌ها به امید ایجاد اتحاد در این کشور دستخوش تحولات به حدود ۸۰ تن رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در میان حدود ۴۰ زندانی آزاد شده در روز شنبه دو قانونگذار سابق بودند که یکی از سال ۲۰۱۴ به اتهام تحریک به خشونت در اعتراضات همان سال زندانی شده بود. فرد دیگر پسر وزیر دفاع سابق در دوران هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا بود که آزاد شد.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا ۲۰ مه پس از انتخاب مجدد در رای‌گیری پر تنش گفت که یکی از مهمترین اقدامات سازش‌طلبانه او آزادسازی فعالان ضد دولتی است که از نظر اپوزیسیون زندانیان سیاسی هستند. او روز جمعه هم اولین گروه ۳۹ نفری از زندانیان سیاسی را آزاد کرد و مقام‌ها تاکید کردند تعداد بیشتری هم در روزهای آتی آزاد خواهند شد.

زندانیان آزاد شده از صحبت با رسانه‌ها یا فعالیت در رسانه‌های اجتماعی منع شدند. دولت مادورو ماه مه ۲۰ تن را که حین اعتراضات ضد دولتی بازداشت شده بودند، آزاد کرد. او همچنین جاشوآ هولت، یک تبعه آمریکایی را که حدود دو سال پیش به اتهام حمل سلاح غیر قانونی زندانی بود و به گفته آمریکایی اتهام او ساختگی بود، آزاد کردند.

نظرات بینندگان