arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

تجمع کارگران شهرداری اهواز / اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه

حدود 40 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود، روز یکشنبه روبه روی ساختمان استاندای خوزستان تجمع کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حدود 40 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود، روز یکشنبه روبه روی ساختمان استاندای خوزستان تجمع کردند.

به گزارش ایرنا کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج اهواز دستمزد پایین، حقوق معوقه و پرداخت نامنظم بیمه را از جمله دلایل اعتراض خود عنوان کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.
یکی از این کارگران که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار ایرنا گفت: کارگران فضای سبز شهرداری منطقه پنج از بهمن پارسال تاکنون حقوق نگرفته و بیمه آنها نیز پرداخت نشده است.
وی افزود: پرداخت نشدن حقوق و بیمه، زندگی کارگران شهرداری را با مشکلات بسیار جسمی، روانی و خانوادگی روبه رو کرده و انتظار توجه استاندار خوزستان به این امر را دارند.
کارگر دیگری نیز نبود امنیت شغلی را از مشکلات عمده کارگران خواند و افزود: کارگران فضای سبز شهرداری به صورت پیمانکاری فعالیت کرده و اگر قرارداد آنها به اتمام برسد، احتمال تمدید نشدن و یا اخراج آنها از سوی پیمانکار وجود دارد.
مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز در این باره گفت: کارگران فضای سبز شهرداری چهارشنبه گذشته تجمع داشتند و در همان روز با گفت و گو با پیمانکار توافقاتی شد و چک نخست مطالبات آنها دهم خرداد و چک دوم 12 خرداد وصول شد.
رمضان سواری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: در همین حال اعلام کردیم اگر فردی به میزان دستمزد پرداختی پیمانکار شکایتی دارد، اعلام کند تا بررسی شود.
وی بحث اعتراض امروز نیروهای پیمانکاری فضای سبز شهرداری اهواز را پرداخت نشدن دستمزد روزهای تعطیل و نیز روزهای تحصن خود کارگران عنوان کرد و افزود: کارگران پیمانکار شهرداری در فروردین امسال تنها 14 روز کار کرده و باقی ماه را در اعتراض به مطالبات خود تحصن کرده بودند و به همین دلیل تنها حقوق روزهای حضور بر سر کار به آنها پرداخت شد.
وی ادامه داد: از نظر قانونی ما باید تنها در ازای روزهای کاری به کارگران دستمزد دهیم با این حال پیمانکار را موظف کردیم تا همه حقوق فروردین کارگران را به آنها پرداخت کند که تا پایان امروز محقق می شود.
سواری، درخصوص حقوق معوقه کارگران شهرداری منطقه پنج بیان کرد: نیروهای پیمانکاری این منطقه تنها 2 ماه حقوق معوقه دارند و بیمه آنها که از ابتدای بهمن و با تغییر پیمانکار جدید پرداخت نشده بود نیز امروز پرداخت می شود.
در هفته گذشته نیز کارگران فضای سبز منطقه سه شهرداری اهواز روبه روی ساختمان شهرداری این شهر تجمع کرده و خواستار بهبود اوضاع کاری و پرداخت حقوق معوقه خود شده بودند.

نظرات بینندگان