arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

سرباز اسرائیلی سه‌شنبه تحویل قاهره می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه فرامنطقه‌ای "الحیات" نوشت که سه‌شنبه آینده زمان اجرای معامله تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی با نظارت مصر است و "گلعاد شالیت" نظامی اسیر صهیونیست تحویل مصر داده خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، الحیات به نقل از برخی منابع مصری و فلسطینی نوشت که "احمد الجعبری" رهبر برجسته گردان‌های "عزالدین القسام" شاخه نظامی جنبش حماس دیروز وارد قاهره شده است تا سازوکارهای انجام تبادل اسرا را بررسی کنند.
 
یک منبع موثق مصری در این باره گفت که سه‌شنبه آینده زمان اجرای تبادل اسرا بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی با نظارت مصر است که طی آن همزمان با آزادی اسرای فلسطینی و تحویل آنها به طرف مصری شالیت نیز تحویل قاهره خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش طرف مصری طی 3 ماهه گذشته تلاش‌های زیادی در مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و رژیم صهیونیستی انجام داده است.
 
این منبع مصری تصریح کرد: بیش از 20 پیشنهاد برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دو طرف ارائه کردیم اما حماس اصرار داشت که مرحله نخست شامل آزادی اسرایی باشد که طرف اسرئیلی آنها را جزء کسانی می‌داند که دستشان به خون اسرائیلی‌ها آلوده شده است و به همین دلیل با آزادی آنها مخالفت می‌کند.
 
به گفته وی در نهایت نیز با پیشنهاد مصر مبنی بر آزادی 40 اسیر از 70 اسیری که اسرائیل با آزادی آنها مخالفت می‌کند، توافق حاصل شد و حماس 60 درصد خواسته‌های خود را محقق کرد و قرار است در مکانی امن که احتمالا مرز فلسطین اشغالی با مصر است تحویل داده شوند.

بنابر این گزارش مرحله دوم تبادل اسرا نیز شامل آزادی 550 اسیر است که دو ماه بعد انجام خواهد شد و هنوز اسامی آنها مشخص نشده و در این مدت با توافق دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تعیین خواهد شد.
نظرات بینندگان