arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی ۱۵ دقیقه تلفنی گفتگو کردند / بررسی دیدار آتی ترامپ و اون

'کانگ کیونگ وا' و 'مایک پمپئو' وزیران خارجه کره جنوبی و آمریکا امروز دوشنبه درخصوص برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی تلفنی گفت و گو کردند. دو طرف در این مذاکره تلفنی به طور مفصل درباره برگزاری اجلاس سران و روابط دو کشور و شرایط و چگونگی مذاکرات سران بحث و رایزنی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'کانگ کیونگ وا' و 'مایک پمپئو' وزیران خارجه کره جنوبی و آمریکا امروز دوشنبه درخصوص برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی تلفنی گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، دو طرف در این مذاکره تلفنی به طور مفصل درباره برگزاری اجلاس سران و روابط دو کشور و شرایط و چگونگی مذاکرات سران بحث و رایزنی کردند.
این در شرایطی است که تنها چند روز دیگر در 22 خرداد ماه، سران دو کشور آمریکا و کره جنوبی در سنگاپور دیدار خواهند کرد.
وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای آورده است که مذاکرات دو طرف 15 دقیقه به طول انجامیده و بخشی از آن به اجلاس سران مربوط بوده است.
بر اساس گزارش های موجود مقام آمریکایی نتایج دیدار 'کیم یونگ چول' مشاور ارشد و معاون رهبر کره شمالی در آمریکا را به اطلاع همتای کره جنوبی خود رسانده است.
این مقام کره شمالی هفته قبل دو روز با وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت و گو کرد و نامه رهبر کره شمالی را تسلیم 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا کرد.
'وانگ یی' وزیر خارجه چین هم در ماه جاری میلادی با 'مایک پمپئو' دیدار کرده بود و به او گفته بود که چین از عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای و برگزاری اجلاس سران حمایت می کند.
وزیر خارجه چین در جریان آن ملاقات با ابزار امیدواری از این که دو طرف مسایل منطقه ای و بین المللی را از طریق دیپلماسی و سیاسی حل و فصل کنند، گفت: مساله کره شمالی در مرکز توجه ما در مذاکرات بوده است.
وی با تاکید بر اینکه چین متعهد به عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی است، افزود: موضع ما در این زمینه تغییر نخواهد کرد در عین حال معتقدیم لازمه دستیابی به این هدف، توجه به نگرانی های امنیتی کره شمالی و انجام آن در فرصت مناسب است.
او ادامه داد: عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای اثر طولانی مدت بر فرایند صلح و ثبات این منطقه دارد، همچنین چین به طور کامل از مذاکرات رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی حمایت می کند.
وزیر خارجه چین با بیان این که ارتباط و گفت و گوی مستقیم بین رهبران دو کشور، کلید حل مساله هسته ای در شبه جزیره کره است، گفت: ما منتظر دیدن این جلسه مطابق برنامه تعیین شده و موفقیت آن هستیم.
ما اعتقاد داریم ترامپ و 'کیم جونگ اون' به طور کامل قادرند با خردورزی، تصمیم درست را برای آوردن صلح به شبه جزیره کره و خبر خوب برای جهان اتخاذ کنند.

نظرات بینندگان