arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

احمد مازنی،نماینده مجلس: خودکشی حرام نبود، روز رحلت امام خودم را می‎کشتم

احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس گفت: 12 بهمن 57 وقتی حضرت امام به ایران تشریف آوردند، برای ما مانند خواب بود؛ نمی توانستیم باور کنیم. همانطور که پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 باورش برایمان سخت بود. در آن سال من که حدودا 17 ساله بودم سه ماه در زندان مشهد بودم و اصلا امیدی به پیروزی نداشتیم. وقتی امام به ایران بازگشتند ما تصویر ایشان را در شهرستان از تلویزیون تماشا می کردیم اشک در چشمانمان حلقه زده بود. من آن لحظه را هیچگاه فراموش نمی کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده مردم تهران از خاطراتش در زمان حیات حضرت امام و دیدار با ایشان روایت کرد و گفت: اگر خودکشی حرام نبود در غم رحلت امام خودکشی می‌کردم.

حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین از خاطراتش با امام (ره) روایت کرد. او گفت: من در دوران حیات حضرت امام (ره) دو بار توانستم به دیدار ایشان بروم که البته این دیدارها جمعی بود. زمانی که ایشان تازه از نوفل‌لوشاتو برگشته بودند و در قم مستقر شده بودند به اتفاق طلبه های حوزه علمیه خراسان دسته جمعی به دیدار ایشان رفتیم. دفعه دوم در حسینیه جماران خدمت ایشان رسیدیم.

او درباره این دیدارها گفت: تصویری که ما از اولیای خدا داشتیم از نزدیک بسیار حس می شد. بعضی ها خوش عکس هستند و تنها در عکس و فیلم است که به دل می نشینند؛ اما حضرت امام اینگونه نبود و هرچه نزدیک تر می شدیم عظمت و ابهتشان بیشتر به چشم می آمد.

مازنی خاطره دیگری از رهبر کبیر انقلاب به یاد آورد و گفت: 12 بهمن 57 وقتی حضرت امام به ایران تشریف آوردند، برای ما مانند خواب بود؛ نمی توانستیم باور کنیم. همانطور که پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 باورش برایمان سخت بود. در آن سال من که حدودا 17 ساله بودم سه ماه در زندان مشهد بودم و اصلا امیدی به پیروزی نداشتیم. وقتی امام به ایران بازگشتند ما تصویر ایشان را در شهرستان از تلویزیون تماشا می کردیم اشک در چشمانمان حلقه زده بود. من آن لحظه را هیچگاه فراموش نمی کنم.

او گفت: دو خاطره تلخ هم از حضرت امام در ذهن من حک شده است؛ یکی مربوط به زمانی است که ایشان قطعنامه 598 پایان جنگ را پذیرفتند که برای ما هم سخت بود؛ فرمایشات ایشان را گوش می کردیم و اشک می ریختیم. تلخ ترین خاطره هم مربوط به روز رحلت ایشان در سال 68 بود که اگر خودکشی جرم شرعی و حرام نبود، خودم را می کشتم. بی اختیار گریه می کردیم و بی قرار بودیم. این تنها من نبودم که این حال را داشتم بلکه همه جانان اینگونه بودند.

او با بیان اینکه مردم ایران نسبت به حضرت امام هم خوش استقبال و هم خوش بدرقه بودند گفت: بزگترین استقبال تاریخ در زمان ورود امام به تهران از سوی مردم ایران صورت گرفت و در زمان رحلت ایشان هم بزرگترین بدرقه رقم خورد.

مازنی همچنین گفت: امام برای این کشور آرمان های بزرگی در سر داشت و اگر خوبی وجود دارد به دلیل حضور امام است. بزرگترین تاثیرگذاری ایشان تربیت نسلی است که حاضر بود برای آرمان ها، باورهای دینی و ارزش های انسانی جانش را فدا کند. از صدقه سر شهدای کشور و ایثارگران این مرز وبوم است که ما امروز امن ترین کشور را در منطقه داریم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که ایا امروز همه آرمان‌های امام محقق شده است، گفت: هرچند بخشی از آرمان های ایشان مانند استقلال کشور و عدم وابستگی به بیگانه به طور کامل محقق شده است؛ اما در بخشی هم هنوز با آن مدینه فاضله ای که ایشان در نظر داشتند، فاصله چشم گیری داریم. لازم است برای رسیدن به آن آرمانها همه تلاش خود را به کار بندیم.

نظرات بینندگان