arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

پوتین: روسیه به دنبال ایجاد شکاف در اروپا نیست

رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما به دنبال یک اتحادیه اروپای متحد و شکوهمند هستیم چون این اتحادیه شریک مهم اقتصادی و تجاری برای ماست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس‌جمهوری روسیه در جریان سفرش به اتریش گفت که مسکو به اتحادیه اروپایی متحد تمایل دارد و به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی در آن نیست.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان گفت‌وگو با رادیو او.آر.اف گفت: برای ما هدفی در راستای ایجاد تفرقه و شکاف در اتحادیه اروپا وجود ندارد. در عوض، ما به دنبال یک اتحادیه اروپای متحد و شکوهمند هستیم چون این اتحادیه شریک مهم اقتصادی و تجاری برای ماست.

سرویس خبری کرملین اعلام کرد که پوتین در سفری کاری به وین اتریش رفته است.

برنامه سفر رئیس‌جمهوری روسیه به اتریش شامل دیدار و گفت‌وگو با الکساندر فون دربلن، رئیس‌جمهوری و سباستین کورتز، صدراعظم این کشور می‌شود.

دو طرف همچنین قرار است درباره روند کنونی روابط دوجانبه و دورنمای روابط بین اتریش و روسیه در مسائل مختلف به گفت‌وگو پرداخته و به تبادل دیدگاه‌ها در زمینه مسائل مهم جهانی بپردازند.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین قرار است با تجاری از دو کشور دیدار کرده و به بررسی مسائل مشترک تجاری و اقتصادی بپردازد.

پوتین در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطر نشان کرد، ملاقات او با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از این جهت هنوز انجام نشده که اختلافاتی داخلی در ایالات متحده وجود دارد.

وی ادامه داد: شما باید از شرکای آمریکایی ما در این باره سوال کنید. به نظر من این امر نتیجه درگیری‌های سیاسی داخلی در آمریکا است.

پوتین اضافه کرد که دغدغه‌های رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ایجاد رقابت تسلیحاتی جدید را درک می‌کند و با او در این زمینه هم‌عقیده است.

رئیس‌جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که رهبران واشنگتن و مسکو بتوانند گردهم آمده و درباره راهکارهای جلوگیری از ایجاد رقابت تسلیحاتی جدید تأمل کنند.

پوتین افزود: در یکی از تماس‌های تلفنی اخیر ترامپ گفت که نسبت به احتمال وقوع رقابت‌های تسلیحاتی جدید بسیار نگران است و من حرف او را کاملا قبول دارم.

با این حال، رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد که مسکو آغاز کننده اقدامات و تحولاتی از این دست نیست.

نظرات بینندگان