arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

پروژه چالشی ایلان ماسک به تعویق افتاد / پرواز 2 گردشگر به کره ماه به تاریخی نامعلوم موکول شد

پروژه اسپیس ایکس برنامه های خود را برای فرستادن گردشگران فضایی به کره ماه به تعویق انداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پروژه اسپیس ایکس برنامه های خود را برای فرستادن گردشگران فضایی به کره ماه به تعویق انداخت.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، به نظر می رسد برنامه های ایلان ماسک برای فرستادن شهروندان به فضا با تاخیرهایی مواجه خواهد بود. پیش از این کفته می شد که ارسال گردشگران به کره ماه تا سال 2018 رخ خواهد داد. این در حالی است که وعده مذکور به بن بست خورده و بر اساس اعلام شرکت اسپیس ایکس این پرواز تاخیر خواهد داشت. 

پروژه اسپیس ایکس از مدت ها قبل اعلام کرده بود که یک جفت گردشگر فضایی را به کره ماه می فرستد. پروازی که توسط شرکت موشکی  ایلان ماسک و برای  اواخر سال 2018 برنامه ریزی شده بود، اما این وعده  به تعویق افتاده است.

این پرواز در فوریه 2017 برای نخستین بار معرفی شد و اسپیس ایکس نیز اعلام کرد 2 شهروند ناشناس را برای این پرواز انتخاب کرده است. 

جیمز گلسون، سخنگوی شرکت، در بیانیه ای نوشت: "اسپیس ایکس همچنان در حال برنامه ریزی برای پرواز افراد مختلف برای سفر به ماه است و شمار علاقه مندان به این پرواز نیز روندی رو به رشد را طی می کند."

وی افزود: "مأموریت های فضایی خصوصی، از جمله سفر در اطراف ماه، فرصتی برای انسان ها فراهم می کند تا نگاهی  به فضای عمیق و کهکشان های دوردست داشته باشند.ما در تلاشیم به این آرزوی بشر جامه عمل بپوشانیم"

این تاخیر در سفر به ماه در شرایطی مطرح می شود که در روز جمعه، ماسک به اظهار نظر بوئینگ مبنی بر این که اولین انسان را به مریخ قبل از اسپیس ایکس می فرستد واکنشی چالشی نشان داد.

 

نظرات بینندگان