arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

مقام اطلاعاتی سابق آمریکا به اتهام جاسوسی بازداشت شد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، «ران راکول هانسن» 58 ساله روز شنبه در حالی که عازم فرودگاه بین المللی «سیاتل-تاکوما» بود، بازداشت شد. هانسن قصد داشت سوار هواپیمایی به مقصد چین شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)، افسر سابق «آژانس اطلاعات دفاعی» را به اتهام تلاش برای جاسوسی برای چین بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، «ران راکول هانسن» 58 ساله روز شنبه در حالی که عازم فرودگاه بین المللی «سیاتل-تاکوما» بود، بازداشت شد. هانسن قصد داشت سوار هواپیمایی به مقصد چین شود.
وزارت دادگستری آمریکا گفته که هانسن تلاش داشت اطلاعات دفاع ملی را به چین منتقل کرده و در ازای آن «یکصدها هزار دلار» دریافت کند. این وزارتخانه، هانسن را عامل غیرقانونی دولت چین خواند.
این مامور سابق آژانس اطلاعات دفاعی با پانزده اتهام از جمله عاملیت برای دولت خارجی، قاچاق پول نقد و کالا از آمریکا مواجه است.
«جان درمرز» دستیار دادستان کل آمریکا در امور امنیت ملی اظهار داشت: اقدامات هانسن خیانت به امنیت ملی ما و مردم آمریکاست.
«اریک بارنهارت» مامور ویژه اف.بی.آی در منطقه «سالت لیک سیتی» هم گفت: هانسن درگیر رفتاری شد که خیانت به سوگند خود و مردم کشورش است.
تارنمای وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: هانسن که به زبان های چینی ماندارین و روسی مسلط است در فاصله سال های 2013 تا 2017 به طور مرتبط میان آمریکا و چین در سفر بوده و در کنفرانس های نظامی و اطلاعاتی در ایالات متحده شرکت می کرد. وی اطلاعاتی را که در این کنفرانس ها به دست می آورد به رابط های خود در چین منتقل می کرد.
وی در ازای انتقال این اطلاعات به صورت نقدی یا اعتباری پول دریافت می کرد و همچنین فن آوری هایی را به افرادی در چین منتقل کرده بود.
به نوشته رسانه های آمریکایی، در صورتی که اتهام جاسوسی هانسن ثابت شود، وی به حبس ابد محکوم می شود.

نظرات بینندگان