arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

هیات آمریکایی به دیدار رئیس جمهور جدید کوبا رفت

یک هیات سه نفره آمریکایی در هاوانا با «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری جدید کوبا دیدار کرد. این هیات شامل «جف فلیک» سناتور جمهوریخواه، «اریک اشمیت» مدیر اجرایی سابق گوگل و «فیلیپ گلدربرگ» دیپلمات ارشد آمریکا در هاوانا بود. این بلندپایه ترین هیات آمریکایی است که پس از روی کار آمدن دیاز کانل با وی دیدار می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک هیات سه نفره آمریکایی در هاوانا با «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری جدید کوبا دیدار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این هیات شامل «جف فلیک» سناتور جمهوریخواه، «اریک اشمیت» مدیر اجرایی سابق گوگل و «فیلیپ گلدربرگ» دیپلمات ارشد آمریکا در هاوانا بود. این بلندپایه ترین هیات آمریکایی است که پس از روی کار آمدن دیاز کانل با وی دیدار می کند.
فلیک پیش از بازگشت به آمریکا در کنفرانسی خبری اظهار داشت: دیدار خوبی با رئیس جمهور دیاز کانل داشتیم. اگر ارتباطات را حفظ کنیم و مسافرت ها و دیدارها میان کوبایی ها و آمریکایی ها بیشتر شود، نسبت به آینده امیدوار خواهیم شد.
پس از آنکه رائول کاسترو از قدرت کناره گیری کرد، دیاز کانل اواخر فروردین به عنوان جانشین وی معرفی شد.
سفر فلیک و اشمیت به هاوانا 24 ساعت به طول انجامید و آنها در دیدار با مقام های وزارت خارجه و وزارت ارتباطات کوبا درباره بهبود وضعیت اینترنت در این کشور جزیره ای گفت وگو کردند.
فلیک از مخالفان تحریم اقتصادی کوبا و از منتقدان اصلی سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال هاواناست.
ترامپ پس از آنکه در ژانویه 2017 بر سر کار آمد، از سیاست دولت پیشین آمریکا برای بهبود روابط با کوبا دوری کرده است. وی سرمایه گذاری در کوبا و سفر آمریکایی ها به آن کشور را دشوارتر کرد.
دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به تنش زدایی با کوبا و برقراری روابط سیاسی با آن کشور روی آورد. گوگل از این فرصت استفاده کرد و در سال 2016 قراردادی با کوبایی ها بست تا امکان دسترسی مردم این کشور به اینترنت را بهبود بخشد.
اشمیت اظهار داشت: ما توافقی با کوبا داریم که دسترسی آنها به اطلاعات را آسان تر می کند. ما مایلیم که کارهای بیشتری انجام دهیم.

نظرات بینندگان