arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

آمریکا مهلت خروج سرمایه گذاران از دو شرکت روس را تمدید کرد

وزارت خزانه داری آمریکا مهلت خروج سرمایه گذاران از شرکت روسی En+ Group و شرکت تابعه آن EuroSibEnergo را تا 23 اکتبر (اول آبان) تمدید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خزانه داری آمریکا مهلت خروج سرمایه گذاران از شرکت روسی En+ Group و شرکت تابعه آن EuroSibEnergo را تا 23 اکتبر (اول آبان) تمدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آمریکا اخیرا «اولگ درپیاسکا» سرمایه دار روس و هشت شرکت دیگری را که وی در آنها جزو سهامداران اصلی است، تحریم کرد. شرکت «روسال» که دومین تولیدکننده بزرگ آلومینیوم در دنیاست و نیز شرکت مادر آن یعنی En+ جزو کمپانی هایی هستند که درپیاسکا در آنها سهام زیادی دارد.
دریپاسکا 66 درصد سهام شرکت En+ را در اختیار دارد و این گروه صنعتی و بازرگانی مالک 48 درصد از سهام روسال است.
وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر به سهامداران روسال و شرکت خودروسازی GAZ که تحت مالکیت درپیاسکا است، تا 23 اکتبر مهلت داده بود که سرمایه های خود را خارج کنند.
رئیس گروه En+ روز دوشنبه استعفا داد تا آمریکا را متقاعد کند که تحریم ها را لغو کند. هدف این استعفا آن بود تا نشان دهد که هیات مدیره آن وابسته به درپیاسکا نیست.
آمریکا نوزدهم فروردین ماه جاری 24 تن از مقام های دولتی و بازرگانی روسیه و همچنین وزیر کشور، دبیر شورای امنیت و فرمانده گارد ملی این کشور و 14 نهاد روسی را تحریم کرد. اولگ دریپاسکا سرمایه دار میلیاردر روس یکی از این افراد بود.
همچنین 12 شرکت تحت مالکیت مقام های بازرگانی، یک شرکت دولتی در زمینه معامله سلاح و یک بانک هدف تحریم ها قرار گرفتند.
مقام های ارشد دولت آمریکا تحرکات روسیه از جمله در شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین، حمایت از دولت سوریه، هک سایبری و تلاش برای فروپاشی دمکراسی غربی را از جمله دلایل اعمال تحریم های واشنگتن عنوان می کنند.
روابط رو به وخامت آمریکا و روسیه به دلیل طرح اتهام هایی مبنی بر مسئول دانستن مسکو در قبال مسمومیت یک جاسوس سابق روس در انگلیس با گاز اعصاب، به تازگی بدتر هم شده است.
آمریکا، انگلیس و چند کشور اروپایی در واکنش به این مساله، 150 دیپلمات روس را از کشورهای خود اخراج کردند.

نظرات بینندگان