arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

71 ماه زندان برای زوج کلاهبردار اینترنتی / جعل هویت و دریافت خسارت ناروا از آمازون

یک زوج کلاهبردار که اقدام به سرقت 1.2 میلیارد دلاری اموال آمازون کرده بودند بالاخره پس از 2 سال جریان دادرسی پر افت و خیز به مدت حبسی بالغ بر 60 ماه محکوم شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک زوج کلاهبردار که اقدام به سرقت 1.2 میلیارد دلاری اموال آمازون کرده بودند بالاخره پس از 2 سال جریان دادرسی پر افت و خیز به مدت حبسی بالغ بر 60 ماه محکوم شدند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از زد دی نت،این کلاهبرداران از سیاست های ضمانت کالاهای آمازون سوء استفاده کردند تا ثروتی خیره کننده را به دست آورند.
این زوج اهل ایندیانا، بیش از 1.2 میلیون دلار از فروشگاه های الکترونیکی آمازون سرقت کردند. آنان بین سال های 2014 تا  2016، با استفاده از صدها حساب جعلی، بیش از 2700 معامله آنلاین برای خرید ابزارهای هوشمند، کنسول های بازی، ساعت های هوشمند، لپ تاپ ها و دوربین های دیجیتال ترتیب داده و سپس با این ادعا که محصولات فوق فاقد کیفیت، دزدیده شده یا خراب بودند از آمازون هزینه جایگزینی دریافت کردند.

در مرحله بعدی این زوج کلاهبردار محصولات جدید را به همدست خود داده و در نیویورک می فروختند.بر همین اساس قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده این زوج را به اتهام  تقلب و پولشویی فدرال،  به 71 و 68 ماه حبس محکوم کرد. همدست آنان در جریان خرید و فروش نیز به 24 ماه زندان محکوم شد.

جاش مینکلر، دادستان پرونده ، در بیانیه ای گفت: "تقلب از سوی مصرف کنندگان نه تنها رفتارغیرقانونی را افزایش می دهد ، بلکه باعث افزایش قیمت در خرده فروشی ها می شود. بنابراین متقلبان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که هم محکوم می شوند و هم به زندان می روند.

جالب است بدانید گاهی حتی برخی از کالاهای سرقت شده در خود آمازون برای فروش گذاشته می شد.با همه این ها بید به نظر می رسد که 3 نفر مذکور تنها سوء استفاده کنندگان از طرح آمازون باشند، بلکه پیش بینی می شود تعداد این افراد بسیار بیشتر باشد. افرادی که هنوز سرقتشان افشا نشده است. 

 

نظرات بینندگان