arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

افزایش قیمت نفت با کاهش تولید ونزوئلا

روز چهارشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه افزایش یافت و به ۶۵.۸۱ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال کاهش تولید نفت توسط ونزوئلا اشاره کرد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز چهارشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه افزایش یافت و به ۶۵.۸۱ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال کاهش تولید نفت توسط ونزوئلا اشاره کرد. 

به گزارش رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه ۲۷ سنت افزایش یافت و بشکه ای ۷۵.۶۵ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۲۹ سنتی بشکه ای ۶۵.۸۱ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که دیروز قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب به پایین ترین حد خود از ۱ ماه و ۲ ماه پیش تا کنون رسید. 

بنابر گزارش های منتشر شده، شرکت ملی نفت ونزوئلا PDVSA در حال بررسی وضعیت اضطراری فورس ماژور در خصوص صادرات نفت خود است زیرا تولید نفت این کشور و میزان نفت موجود در تانکرهای ذخیره ی این محصول در برخی بنادر ونزوئلا  رو به کاهش گذاشته است. این موضوع یکی از دلایلی بوده که باعث شده قیمت نفت در روز جاری افزایش یابد. 

علیرغم افزایش قیمت نفت در روز جاری، باید خاطر نشان گردد که با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران و ونزوئلا و احتمال کاهش تولید نفت توسط این دو کشور اوپک و کشورهای همپیمان آن به رهبری روسیه و عربستان در خصوص افزایش ۱ میلیون بشکه ای تولید روزانه ی این محصول به بحث و تبادل نظر پرداخته اند و این یکی از دلایلی است که در روزهای اخیر باعث کاهش قیمت نفت شده بود. قرار است اوپک و همپیمانان آن در روز ۲۲ ژوئن در وین اتریش نشستی داشته باشند و در خصوص افزایش احتمالی تولید تصمیم بگیرند. 

افزون بر این،  گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که تصمیم اوپک و همپیمانان آن در رابطه با کاهش قیمت نفت و افزایش تولید این محصول با حمایت آمریکا مواجه شده به طوری که این کشور به طور غیررسمی از عربستان و برخی کشورهای دیگر خواسته که میزان تولید خود را افزایش دهند. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که انتشار آمار غیر رسمی موسسه نفت آمریکا در رابطه با کاهش ۲ میلیون بشکه ای موجودی نفت خام این کشور موجب کاهش فاصله ی بین قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ۹.۸۸ دلار شده است. قرار است که آمار رسمی موجودی نفت خام آمریکا امشب توسط اداره اطلاعات انرژی این کشور منتشر شود.

برچسب ها: قیمت نفت
نظرات بینندگان