arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

اتحادیه اروپا بار دیگر فشارها بر گوگل را تشدید کرد / جریمه 11 میلیارد دلاری در انتظار غول فناوری است؟

احتمال دارد گوگل به زودی از سوی اتحادیه اروپا به پرداخت جریمه ای سنگین حتی تا  11 میلیارد دلار مجکوم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احتمال دارد گوگل به زودی از سوی اتحادیه اروپا به پرداخت جریمه ای سنگین حتی تا  11 میلیارد دلار مجکوم شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، در شرایطی که اتحادیه اروپا، این روزها به شدت سختگیر شده و به شرکت های فعال در حوزه فناوری حساسیت نشان می دهد، احتمال می رود به زودی گوگل نیز به سبب نقض قوانین ضد تراست، مجازات شود.
فیسبوک جزو شرکت هایی بود که در ماه های اخیربه سبب بسیاری از موارد، تحت فشار اتحادیه و تحقیقات دولتی قرار داشت. اما به نظر می رسد که به زودی گوگل نیز به نوبه خود باید پاسخگوی اتحادیه اروپا باشد.

 کمیسیون اروپا آماده است تصمیم خود را در مورد تحقیقات ضد تراست در سیستم عامل آندروید تلفن همراه این غول جستجو نهایی کند. انتظار می رود جریمه ای سنگین علیه این شرکت در ماه جولای اعلام شود.

بخشی از  اتهامات گوگل  در این خصوص است که این شرکت از تسلطش در بازار تلفن همراه به نفع خود استفاده کرده است. بنابراین جریمه می تواند پیش از ثبت رکورد کمیسیون اروپایی که مبلغ 2.7 میلیارد دلار است، نیز به گوگل صادر شود.

اتحادیه اروپا اولین بار در سال 2016 از سوءاستفاده گوگل در اندروید مطلع شد، در همان زمان کمیسیون برای اولین بار گوگل را مطلع کرد که ممکن است با سیستم عامل اپراتورهای تلفن همراه ، نقض قوانین ضدتراست را ترویج داده باشد.

گوگل ادعا کرد که مشوق های مالی برای قرار دادن برنامه های خود در تلفن های همراه را قرار داده ات، اما تهدید کرد که دسترسی به فروشگاه Google Play را در صورت نقض قوانوین از سوی شرکت های تلفن همراه قطع می کند.

اتحادیه اروپا طی ماه های اخیر فشار بیشتری به گوگل اعمال کرده است و کمیسیون رقابتش اعلام کرده است که علاقه مند به تلاش برای شکستن انحصار این شرکت است. این نوع سوالات نیز به سایر کشورها رسیده است. در ماه گذشته، تعدادی از سناتورهای دموکرات ایالات متحده از کمیسیون تجاری فدرال خواستند تا این احتمال را مد نظر داشته باشد که گوگل بدون اجازه، موقعیت مکانی کاربران را ردیابی می کند. 

 

نظرات بینندگان