arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

پرویز مظلومی: هر استقلالی، هزار تومان کمک کند/ بازیکنان ملی‎پوشم نای راه رفتن هم ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به مشکلات موجود در این تیم به خصوص در زمینه مالی گفت: اگر استقلالی نبودم و به هواداران این تیم عشق نمی‎ورزیدم حتی یک روز هم به همکاری با آبی‎پوشان ادامه نمی‎دادم.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‎های استقلال تهران و راه آهن شهرری با بیان این مطلب افزود: به دنبال تعطیلی مسابقات لیگ برای تیم‎هایی چون استقلال حواشی به وجود می‎آید .زمانی که لیگ تعطیل می‎شود از آنجایی که خبرهای کمتری برای رسانه‎ها وجود دارد آنها بیشتر از گذشته به حواشی می‎پردازند. البته ما این حواشی را کتمان نمی‎کنیم چرا که از سال گذشته این مسائل با ما بوده و سعی کرده‎ایم آنها را به حداقل برسانیم به گونه‎ای که به تیم لطمه نخورد.

استقلال نمی‏تواند بدون حاشیه باشد
وی با تاکید بر اینکه تیم بزرگی چون استقلال نمی‏تواند بدون حاشیه باشد گفت: به طور مثال ما در رختکن با بازیکن خود صحبت می‎کنیم اما از آنجایی که رسانه‎ها بیش از حد به مسائل حاشیه ای بها می دهند همین گفتگوی ساده در رختکن را بزرگ می کنند. ما باید این حواشی را کنترل کنیم چرا که پرداختن به آن به تیم لطمه می زند.

برپایی اردو با 12 بازیکن بی معناست
سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: برپایی اردو برای تیمی که تنها 12 نفر در تمریناتش حضور دارند بی معنی است به همین خاطر ما در تهران ماندیم و روزی 2 جلسه تمرین کردیم . بچه ها با انگیزه تمرین کردند و با وجود مشکلاتی که داشتند سعی کردند با بهترین شرایط مهیای ادامه مسابقات لیگ برتر شوند.

انتقاد از مشکلات مالی باشگاه استقلال
مظلومی از وجود مشکلات مالی در باشگاه استقلال گلایه کرد و گفت: مشکلات مالی نه تنها در استقلال بلکه در دیگر باشگاههای ما حرف اول را می زند. پس از آنکه مجلس طرح ممنوعیت صرف بودجه های دولتی در ورزش حرفه ای را تصویب کرد بسیاری از باشگاهها دچار مشکل شدند که استقلال هم یکی از آنهاست. باید این مشکل به گونه ای برطرف شود تا تیم های دولتی که از بودجه دولت استفاده می کنند دچار مشکل نشوند.

حاشیه از مشکلات مالی ایجاد می‎شود
وی خاطر نشان کرد: اینکه بازیکنی روی پای بازیکن دیگر تکل بزند و یا سرمربی با صدای بلند با بازیکن خود صحبت کند، حاشیه نیست. مسائل حاشیه ای را مشکلات مالی به وجود می آورد چرا که بی پولی انگیزه و شرایط روحی بازیکنان را از بین می برد و باعث می شود آنها با مشکلاتی غیر فنی مواجه شوند.خوشبختانه بازیکنان ما با وجود این مشکلات تا به امروز خوب کار کرده اند و نتایجی مطلوب در لیگ برتر کسب به دست آورده اند.

به ولید علی نگفتم که نمی‎خواهمش
مظلومی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان به "ولید علی" هافبک کویتی این تیم نگفته است به او نیازی ندارد، افزود: ولید علی پس از آنکه 18 روز در اختیار تیم ملی فوتبال کشورش بود پس از دیدار کویت مقابل کره جنوبی با این بهانه که مدت زمان گذرنامه‌اش به اتمام رسیده از بازگشت به ایران خودداری کرد. من هم به او گفتم برای تمدید گذرنامه اش باید زودتر اقدام می کرده و این مسائل بهانه ای بیش نیست.

استقلال حق و حقوقش را از "ولید علی" مطالبه می‎کند
سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: اینکه به ولید علی گفته باشم او را نمی خواهم یک دروغ محض است. این بازیکن در آستانه دیدار مقابل پرسپولیس به اردوی استقلال بازگشت و به خاطر غیبت غیر موجه اش او را از فهرست بازیکنان کنار گذاشتم. از آن تاریخ به امروز دیگر ولید علی را ندیدم .او بدون اینکه بگوید مشکلش چیست و بدون اطلاع رسانی به من و حتی مدیریت باشگاه و در کل بدون هماهنگی ایران را ترک کرد. امروز هم هیچ اطلاعی از این بازیکن ندارم و تنها از مصاحبه هایی که می کند در جریان نقطه نظراتش قرار می گیرم. در عین حال ولید علی باید پاسخگو باشد و باشگاه استقلال هم حق و حقوق قانونی که از این بازیکن دارد مطالبه خواهد کرد.

حسایت‌های بیجا روی "جاسم کرار"
وی با تاکید بر اینکه جاسم کرار به مانند سال گذشته حاشیه ای را در فوتبال ایران به وجود نیاورده است افزود: متاسفانه در بین داوران و اهالی فوتبال حساسیتی بیجا روی این بازیکن وجود دارد. خوشحالم آقای عسکری شهامت به خرج داده و پذیرفتند که داوران روی این بازیکن قدری حساس هستند. جاسم کرار هم مثل هر آدم دیگری در دوره ای اشتباه کرده اما امروز خود را اصلاح کرده و درست نیست به خاطر رفتارهایی که در گذشته داشته امروز با او این چنین برخورد شود.
مظلومی در این رابطه افزود: با وجود خطاهایی بسیاری که روی جاسم کرار انجام می شود، موهای او را می کشند و ... این بازیکن عملکرد بدی در تیم استقلال نداشته است اما متاسفانه یک دیدگاه منفی در بین داوران نسبت به جاسم کرار وجود دارد که امیدوارم اصلاح شود.

مگر ایران و عراق هنوز در دوره جنگ هستند!
سرمربی تیم فوتبال استقلال با تاکید بر اینکه جاسم کرار تمام تلاش خود را می کند که اتفاقات گذشته برای او تکرار نشود و در این رابطه کوچکترین اعتراضی به داوران و نفرات تیم مقابل نمی کند، افزود: آنچه در انزلی برای جاسم کرار اتفاق افتاد ربطی به ما ندارد. او نسبت به تصمیم کادر فنی معترض نبود بلکه اعتراض می کرد چرا داوران با او بد برخورد می کنند، چرا خطاهایی که روی او می شود را نمی گیرند؟ و ... او در گفتگویی که با علی حمودی به زبان عربی داشت گلایه داشت ازاینکه ایرانی ها با او بد برخورد می کنند و مدعی شده مگر ایران و عراق هنوز در دوره جنگ هستند که با او این گونه برخورد می کنند. او گلایه می کرده که چرا با او به مانند دشمن برخورد می کنند. این درست نیست در شرایطی که ایران و عراق در دوره صلح هستند و با هم روابط خوبی دارند یک عراقی نسبت به ایرانی ها چنین دیدگاهی داشته باشد.

کرار به خاطر استقلال تیم ملی کشورش را از دست داد
مظلومی یادآور شد: روزی که کرار می خواست از ایران برود نیم ساعت با او صحبت کردم. کرار بسیار آشفته بود. ظاهرا به خاطر معامله ای که در عراق داشته چکش برگشت خورده بود و در عین حال کنار گذاشتن از تیم ملی عراق نیز در روحیه او تاثیر منفی گذاشته بود. من از کرار متشکرم که به خاطر حضور در ترکیب تیم استقلال و همراهی ما در دیدار مقابل تراکتورسازی تیم ملی کشورش را از دست داد. او در آن بازی مردانگی کرد و با وجود بیماری به میدان رفت که همین مسئله ناراحتی سرمربی تیم ملی عراق را به دنبال داشته که باعث شد او را از تیم ملی کنار بگذارد. در عین حال باید بگویم کرار بازیکن بزرگی است و من به وجود او نیاز دارم.

حل مشکلات مالی استقلال ارتباطی به من ندارد
مظلومی خاطر نشان کرد: حل مشکلات مالی باشگاه به من ربطی ندارد اما از مدیران باشگاه می خواهم به گونه ای این مشکلات را حل کند چرا که با رفع آنها آرامش در تیم ایجاد می شود و بهانه برخی ها که مدعی هستند به علت مشکلات مالی نمی توانند خوب بازی کنند بی معنی می شود.

بازیکنان ملی‎پوشم نای راه رفتن هم ندارند
وی با ابراز خرسندی از اینکه 5 بازیکن تیم فوتبال استقلال در ترکیب تیم ملی بوده و در کنار دیگر بازیکنان این تیم عملکردی خوب در دیدار مقابل بحرین داشتند، در خصوص دیدار استقلال مقابل راه آهن گفت: بازی سختی مقابل راه آهن داریم بازیکنان من دو هفته در اردوی تیم ملی بودند و از دیروز به تمرینات ما آمدند. این بازیکنان در تمرین روز چهارشنبه حتی نای راه رفتن نداشتند چه برسد به اینکه بخواهند با ما کار تاکتیکی کنند. با این شرایط و بدون اینکه یک جلسه تمرین تاکتیکی با کل بازیکنان داشته باشیم به مصاف راه آهن می رویم که علاوه بر برپایی اردوی آماده سازی در جزیره کیش انواع تاکتیک ها را با حضور تمام بازیکنانش مرور کرده است. ما در بازی جمعه باید به صورت تئوری و بدون انجام کارهای تاکتیکی مقابل راه آهن حاضر شویم.

راه آهن؛ گربه سیاه استقلال
مظلومی با اشاره به اینکه شناخت کافی از تیم راه آهن دارد افزود: برای کادر فنی، مدیریتی و بازیکنان راه آهن احترام زیادی قائلم و باید بگویم همیشه جدال راه آهن و استقلال جذاب و تماشایی بوده است. حتی در برهه ای از زمان این تیم گربه سیاه استقلال بود اما خوشبختانه چند بازی اخیر را با موفقیت مقابل راه آهن پشت سر گذاشته ایم و فردا هم ناچاریم این تیم را شکست دهیم چرا که برای ماندن در بالای جدول چاره ای به غیر از پیروزی مقابل این تیم نداریم.

انتظار داشتم بازی با راه آهن به تاخیر می‎افتاد
وی همچنین خاطر نشان کرد: من "کارلوس کی روش" را درک می کنم و می دانم او را به ایران آورده اند که تیم ملی را به جام جهانی ببرد و برای رسیدن به این هدف باید از همه پتانسیل فوتبال ایران استفاده کند. در عین حال خوشحالم که او هم ما را درک می کند و می داند که به بازیکنانمان نیاز داریم اما از سازمان لیگ برتر انتظار داشتم بازی ما مقابل راه آهن را یک روز دیرتر برگزار می کرد تا حداقل یک جلسه با بازیکنان ملی پوشان تمرین تاکتیکی می کردیم.
مظلومی ضمن اشاره به اینکه فریدون زندی به شرایط مسابقه رسیده است، تاکید کرد: حضور این بازیکن در میدان بسته به نظر کادر فنی است.

هیئت مدیره استقلال نقطه ضعف‎های تیم را رسانه‏ای نکند
خبرنگاری از مظلومی پرسید آیا با اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال مشکلی دارد که وی در پاسخ گفت: من با هیئت مدیره باشگاه مشکلی ندارم و آنها هم اگر حرفی می زنند از سر دلسوزی است . فرزامی از پیشکسوتان استقلال است، من این را برای آنهایی که فرزامی را نمی شناسند می گویم. او در زمان خود یکی از بهترین هافبک های فانتزی و خوب فوتبال ایران بوده است. او و زرینچه از اعضای فوتبالی هیئت مدیره استقلال هستند. با توجه به اینکه آنها پیشکسوت فوتبال هستند رسانه ها از این دو عزیز سئوالی فوتبالی می پرسند و آنها ناچارند پاسخ بدهند. من از اعضای فوتبالی هیئت مدیره باشگاه می خواهم اگر نقطه نظری در باب فنی دارند بهتر است با ما جلسه بگذارند تا آنها را برطرف کنیم نه اینکه آنها را در رسانه ها مطرح کنیم.

در باد پیروزی برابر بحرین نخوابیم
وی به تعریف از عملکرد تیم ملی در دیدار مقابل بحرین پرداخت و گفت: تیم ملی مقابل بحرین خیلی خوب بازی کرد و شاید اگر حریف 10 نفره هم نمی شد تیم ما باز هم برنده می شد اما نه با 6 گل؛ با وجود این بازی خوب معتقدم نباید بر باد آن بخوابیم و فکر کنیم همه حریفان به مانند بحرین مقابل ما دست و پا بسته هستند. پیروزی 6 بر صفر مقابل بحرین یک اتفاق بود که امیدوارم تکرار شود اما نباید ما را نسبت به مشکلاتی که داریم بی تفاوت کند.

بدون دروازه بان هم بحرین را شکست می‎دادیم
مظلومی با ابراز امیدواری از اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار برگشت هم بحرین را شکست دهد افزود: باید بگویم بحرین، بحرین همیشگی نبود. شاید اخراج بازیکن این تیم و فشار زیادی که تیم ملی ما روی دروازه این تیم می آورد باعث شده بود بازیکنان این تیم به اصطلاح "کپ" کنند. تیم ایران در مصاف با بحرین آنقدر هجومی خوب بازی کرد که اگر دروازه بان هم نداشتیم بدون گل خورده این تیم را شکست می دادیم.

واکنش به انتخاب زرینچه و فرزامی به عنوان اعضای اقتصادی باشگاه
مظلومی در واکنش به انتخاب جواد زرینچه و غلامحسین فرزامی به عنوان اعضای اقتصادی هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: من در جلسه هیئت مدیره حاضر نبودم اما حتما فکرهایی کرده اند که این دو عزیز را برای کمیته اقتصادی باشگاه در نظر گرفته‌اند. شاید این اعتقاد وجود داشته که با بهره گیری از نام و اعتبار جواد و سابقه فعالیت های اقتصادی فرزامی از وجود آنها در کمیته اقتصادی باشگاه استفاده کنند . همان طور که می دانید اعضای هیئت مدیره باشگاه که نزدیک به دولت هستند می توانند اعتبارهای دولتی را از این بخش جذب کنند اما بودجه های خارج از دولت توسط جواد زرینچه و فرزامی که افرادی آشنا برای هواداران هستند جذب خواهد شد.

هواداران چگونگی کمک به تیم را نمی‎دانند
سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: استقلال هوادارانی دارد که مایلند به این تیم کمک کنند اما نمی دانند طریقه کمک کردن به تیم چگونه است. شاید با انتخاب زرینچه و فرزامی در کمیته اقتصادی باشگاه اعضای هیئت مدیره به دنبال آن بودند که کمک های هواداران به باشگاه برسد.

کمک هزار تومانی هر هوادار برای رفع مشکلات مالی استقلال
مظلومی خاطر نشان کرد: باشگاه استقلال 20 میلیون هوادار و یا شاید بیشتر دارد که همه دوست دارند به این باشگاه کمک کنند اگر هر کدام از آنها ماهی هزار تومان به استقلال کمک کنند مشکلات ما برطرف خواهد شد. در همه جای دنیا نیز به همین گونه است که از پتانسیل هواداران به نحو احسن استفاده می شود اما ما نمی توانیم از این پتانسیل استفاده کنیم.

مظلومی از کنار استقلال خورد و برد!
وی افزود: بارها از خارج از کشور با من تماس گرفته اند و خواهان کمک به استقلال شده اند اما من پیگیر این موضوع نشده ام چرا که اگر این کار را انجام می دادم شاید برایم حرف درست می کردند که مظلومی از کنار استقلال خورد و برد!

اگر عاشق نبودم سرمربی استقلال نمی‎‌ماندم
سرمربی تیم فوتبال استقلال ضمن تاکید دوباره بر اینکه استقلال باید از پتانسیل هواداران عاشق خود برای درآمدزایی استفاده کند و این نگاه که فقط باید از بودجه های دولتی استفاده کند را کمرنگ کند، افزود: قطعا اگر استقلالی نبودم و به این تیم و هوادارانش عشق نمی ورزیدم یک روز سرمربی این تیم نمی ماندم! مگر می شود یک سرمربی 9 ماه از باشگاه یک ریال هم پول نگیرد. کدامیک از آقایان این طور  تیم خود را اداره کرده و بدون پول کار کرده اند.

مشکلات استقلال غیرقابل تحمل شده است
وی ادامه داد:عشق استقلال و هوادارانش من را کور کرده است. این مشکل امروز من نیست، دورانی که فوتبال هم بازی می کردم این چنین بودم. اما باید بگویم این راهش نیست و باید راهی برای اداره تیم پیدا شود چرا که واقعا مشکلات برای ما غیر قابل تحمل شده است.

ای کاش شما جای من بودید
مظلومی ضمن تاکید بر اینکه رابطه اش همچنان با مطبوعات و رسانه ها خوب است، افزود: فشار زیادی را تحمل می کنم. ای کاش شما یک روز جای من بود و این فشار را احساس می کردید. هوادار و تماشاگر نمی دانند تیم چه مشکلاتی دارند و فقط نتایج تیم را می بینند و من هم باید پاسخگوی نتایج تیم باشم. هوادار کاری ندارد به اینکه بازیکن تیمش پول گرفته یا نه و چه مشکلاتی دارد. او پیروزی می خواهد که البته حق هم با هوادار است.

عکس می گیرید اما صحبت‎ها را تیتر می‎کنید
وی یاد آور شد: گاهی اوقات از سر ناراحتی حرف هایی بین من و خبرنگاران مطرح می شود مانند چند روز اخیر که خیلی زود هم از آنها عذرخواهی کردم. اما یک گله از خبرنگاران دارم؛ در محل تمرین ما همیشه باز است و هر کسی که می خواهد اطلاع رسانی کند می تواند در محل تمرین ما حضور یابد اما این کار درست نیست که فلان عکاس بیاید در محل تمرین ما عکس بگیرد اما صحبت بازیکن با مربی یا بازیکن با هم تیمی اش را بزرگ کند و تیتر روزنامه اش قرار دهد. زمانی که ما اطمینان می کنیم و خبرنگار را به کنار زمین تمرین خود راه می دهیم انتظار داریم که آن خبرنگار حواشی کوچک تیم را بزرگنمایی نکرده و خبرسازی نکند.

برای پیدا کردن آن فرد وقت نمی‏گذارم
مظلومی در خاتمه تصریح کرد: نمی دانم در رختکن تیم ما در انزلی چه گذشته است و من چیزی نگفته ام که بخواهد به بیرون درز کند. اگر هم صحبت های ما در رختکن انزلی به بیرون منتقل شده از خود ماست! اما از آنجایی که من مشغله زیادی دارم وقت نمی گذارم دنبال یافتن فردی بگردم که این اخبار را به بیرون از رختکن می فرستد. در عین حال اگر متوجه شوم چه شخصی این کار را در تیم ما انجام می دهد شدیدترین برخورد را با او انجام می دهم. البته شاید بازیکنان نیز مقصر نباشند چرا که گاهی اوقات از دهنشان در می رود و چیزی را به دوست و آشنایانشان می گویند که همان حرف کوچک فردا می شود تیتر روزنامه ها. خود من گاهی اوقات ناخواسته حرفی می زنم که تیتر روزنامه ها می شود. چند وقت پیش به شوخی به خبرنگار یک مجله می گویم نیم فصل از استقلال می روم فردا دیدم تیتر بزرگ مجله شده است که مظلومی نیم فصل از استقلال خواهد کرد!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
1
0
مگه قراره تیم استقلال چه گلی به سرمون بزنه که ماهی هزار تومن هم بابتش بدیم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
1
0
بابا استقلالی ها کمک کنید، حقوق بخور و نمیر بازیکن های تیمتون عقب افتاده، نون هم که گرون شده، یه کمکی کنید اینا برن یه وعده غذا بخورن
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
0
0
واقعا شرم به شما آقای مظلومی که با دریافتی 900 میلیون در سال و بازیکنان یک میلیاردی هنوز از بچه های که به ورزشگاه میروند با مترو - اتوبوس -غیره ... کمک می خواهید . شرم .شرم .
نظرات بینندگان