arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

از «لیست سفید» فیسبوک چه می دانید؟ / اطلاعات شناور کاربران در مرز افشا و محفاظت

فیسبوک در پاسخ به تمامی اتهامات جدید در خصوص ارائه اطلاعات کاربران به بیش از 60 شرکت فناوری،اعلام کرده که اطلاعات دوستان کاربران را در اختیار شرکت های مذکور نگذاشته است. اما به نظر می رسد این ادعا چندان با واقعیت همخوانی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک در پاسخ به تمامی اتهامات جدید در خصوص ارائه اطلاعات کاربران به بیش از 60 شرکت فناوری،اعلام کرده که اطلاعات دوستان کاربران را در اختیار شرکت های مذکور نگذاشته است. اما به نظر می رسد این ادعا چندان با واقعیت همخوانی ندارد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، فیسبوک در شرایطی مدعی شده که اطلاعات دوستان کاربران را منتشر نکرده که شواهد حکایت از ماجرایی دیگر دارند. درست پس از آن که ماجرای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با غول های فناوری مطرح شد، فیسبوک قوانینی جدید را برای حفظ حریم خصوصی کاربران اجرایی کرد که بر اساس آن ارائه اطلاعات به شدت محدود می شد.

تا پیش از این و طبق گزارش ها، فیسبوک با تعدادی از شرکت های بزرگ برای ارائه اطلاعات در مورد دوستان کاربران خود، نیز توافق نامه هایی داشته، بر اساس این توافق نامه ها شرکت های مذکور به  داده هایی شامل جزئیات مانند شماره تلفن و  "لینک دوستان " که تعیین کننده ارتباط و اتصال بین کاربران و دوستانشان بود نیز دسترسی داشتند.

اما اگرچه فیسبوک اخیرا مدعی شده هیچ راهی برای نفوذ به اطلاعات دوستان کاربران وجود ندارد،اما بد نیست نگاهی داشته باشیم به ماجرای  معاملات "لیست سفید" فیسبوک. لیست سفید دقیقا معنایی مخالف با لیست سیاه دارد. در این فهرست شما تنها به اطلاعاتی دسترسی دارید که شبکه اجازه می دهد. فیسبوک نیز مدعی است تنها اطلاعاتی خاص و محدود را در لیست سفید شرکت های طرف قراردادش گذاشته که شامل اطلاعات دوستان کاربران نمی شود. 

اما برخی منابع آگاه می گوینددسترسی شکت های مذکور به لیست سفید چندان محدود نیست، به خصوص با توجه به مبالغی که پرداخت می کنند. درواقع هر اندازه شرکت های مذکور مبالغ بیشتری پرداخت کنند اطلاعات بیشتری در فهرست سفید قرار می گیرد. بنابراین ادعای فیسبوک در خصوص حکفظ اطلاعات کاربران از پایه دچار مشکل است. 

برچسب ها: فیسبوک ، کاربران
نظرات بینندگان