arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

هشدار وزیر بهداشت درباره مصرف شکر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزیر بهداشت در مان و آموزش پزشکی از پایان همه گیری وبا در کشور خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز باید برای کنترل کامل وبا از جمله در مزارع سبزی و صیفی به وزارت بهداشت کمک کند.

به گزارش انتخاب؛ مرضیه وحید دستجردی در همایش «برند برتر کیفیت برتر» که همزمان با روز جهانی غذا در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید به آبیاری7800 هکتار مزارع تولید سبزی و صیفی در کشور که متاسفانه بخشی از آن ها با فاضلاب آبیاری می شوند نظارت ویژه داشته باشد.

وی کنترل کامل آسیب های ناشی از مصرف غذا ، میوه و آشامیدنی ها را مستلزم همکاری میان بخشی دستگاه های مسئول ، اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و همراهی مردم دانست و گفت: به عنوان مثال اگر مردم از خوردن چیپس و پفک و دوغ های شور خود داری کنند و روزانه نمک خود را از10 گرم کاهش دهند 50 درصد فشار خون و 30 درصد سکته های مغزی کم می شود.

وزیر بهداشت در خصوص مصرف بی رویه شکر نیز هشدار داد و افزود: تولید کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی باید به افزودنی های شور و شیرین در محصولات خود توجه ویژه داشته باشند زیرا با در پیش گرفتن روش صحیح تغذیه30 تا 50 درصد سرطان های کشور کنترل می شود و از ابتلای افراد به دیابت که مادر همه بیماری هاست جلوگیری خواهد شد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وجود کپک در مواد غذایی را باعث افزایش سرطان کبد دانست و گفت: تولیدکنندگان مواد غذایی به تولید با کیفیت غذا و عاری بودن آن از کپک و دیگر میکروب ها توجه کافی داشته باشند و مسئولان سازمان غذا و دارو نیز با ارتباط وسیع با رسانه ها فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر در خصوص مواد غذایی و آشامیدنی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

دستجردی با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق تولید کنندگان غذایی کشورمان سلامت ، کیفیت و امنیت غذایی را مد نظر دارند افزود: اگر کسی هم هست که سودای سود دارد در جایی غیر از این صنعت سرمایه گذاری کند چون سلامت ، امنیت و کیفیت غذا ارتباط مستقیمی با سلامت آحاد جامعه دارد .

وی با بیان اینکه انسان ها در عمر خود40 تا 50 تن مواد غذایی می خورند ، به اهمیت نقش غذا در سلامت انسان و جامعه اشاره کرد و خطاب به تولیدکنندگان حاضر در همایش گفت: شما تولید کننده میلیون ها تن مواد غذایی هستید که مردم جامعه از آن می خورند و همان طور که قرآن کریم بارها به اهمیت خوردن و آشامیدن تاکید کرده است باید تولید با کیفیت و ساختن غذای ایمن را سرلوحه کارخود قرار دهید.
نظرات بینندگان