arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

وقتی تشخیص های «اپل واچ» از پزشکان دقیق تر است / آینده ای روشن در انتظار بیماران مبتلا به «پارکینسون»

ساعت هوشمند اپل این روزها کارایی های پر شماری دارد اما به نظر می رسد تشخیص سریع بیماری ها و به ویژه تشخیص پارکینسون از مهم ترین کارایی های این ساعت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساعت هوشمند اپل این روزها کارایی های پر شماری دارد اما به نظر می رسد تشخیص سریع بیماری ها و به ویژه تشخیص پارکینسون از مهم ترین کارایی های این ساعت است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، ساعت اپل در حال تبدیل شدن به یک ابزار مفید برای محققان پزشکی در جهت ردیابی علائم مرتبط با پارکینسون است.


در حال حاضر این ساعت هوشمند به سرعت علائم اصلی مثل لرزش، تکان خوردن و عدم تعادل را ردیابی می کند. گروهی از پژوهشگران که یک آزمایش پیمایشی را با این محصول اجرا کرده اند،می گویند ، این ساعت در برخی از موارد از پزشکان نیز سبقت می گیرد.
سیستم های ردیابی انواع گجت های پوشیدنی اپل به زودی قادر خواهند بود تا لرزش های تجربه شده توسط بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون را برای کمک به آنها در کنترل وضعیت خود شناسایی کنند.

در اواخر سال جاری، اپل یک به روز رسانی نرم افزاری را منتشر می کند تا محققان پزشکی برای درک تفاوت بین جنبش تصادفی، و تکان و دیسکینزی که بیماران پارکینسون در هنگام درمان با داروها تجربه می کنند، را آسان تر کنند.

پیتر اسمیت، یکی از محققان و معاون دانشکده پزشکی برودی در دانشگاه کارولینای غربی در این خصوص  گفت: "API Discipline Movement " تحقیقاتی را که در حال حاضر در مورد نحوه استفاده از دستگاه های پوشیدنی برای ردیابی پیشرفت پارکینسون انجام می شود، تسریع خواهد کرد. 

حدود 60 هزار نفر در سال تنها در ایالات متحده آمریکا  با پارکینسون رو به رو می شوند  و حدود 10 میلیون نفر در سطح جهان به این بیماری مبتلا هستند.

در نهایت، طبق گفته گروه پژوهشی، اگر نتایج حاصل شده از ردیاب سلامتی اپل امیدوار کننده باشد، می تواند نحوه درمان بیماران پارکینسون را تغییر دهد.

اپل نرم افزار ResearchKit خود را در سال 2015 راه اندازی کرد تا فرصتی برای محققان پزشکی برای راه اندازی مطالعات مبتنی بر آیفون ارائه دهد. از آن زمان تاکنون، برخی از مطالعات با کمک این ابزار با نتایج بسیار امیدوارانه در پارکینسون  رو به رو شده است.

نرم افزار مذکور تفسیر  اشکال اختلال حرکت را آسان تر می کند، زیرا الگوریتم هایی طراحی شده اند که به گزارش داده های مربوط به یک لرزش کوچک نیز می پردازند. ،

اپل تنها شرکت تکنولوژیک نیست که امکاناتی را برای سخت افزارهای  خود برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات حرکتی فراهم می کند. برای مثال آلفابت نیز ابزاری را برای بررسی لرزش افراد طراحی کرده که Liftware  نام دارد.

نظرات بینندگان