arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۰

نامه اوباما به دخترانش: می‌خواهم شما همچون این سگ مهربان باشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوباما در کتاب «برای تو می‌خوانم، نامه‌ای به دخترانم» برای آموزش مهربانی از موجودی به نام سگ یاد کرده است و می‌گوید: «مدتی پیش یک سگ پرتغالی را دیدم که بسیار مهربان بود و می‌خواهم شما همچون این سگ مهربان باشید.»

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «برای تو می‌خوانم؛ نامه‌ای به دخترانم» تنها یادگاری است که باراک اوباما، چهل و چهارمین رییس جمهوری آمریکا برای مخاطبانی که او را واقعا دوست دارند به جای می گذارد. همه آنچه که اوباما می خواهد به دخترانش بگوید در کتاب «نامه ای به دخترانم» با 13 شخصیت آمریکایی به عنوان اسطوره آمده است و نویسنده یعنی باراک اوباما با باور اینکه مدل سازی در تربیت فرزندانش نقش به سزایی دارد این 13 شخصیت آمریکایی را الگویی از آنچه که می خواهد آموزش می‌دهد، خلق کرده است.

 

این کتاب که در 200هزار نسخه در آمریکا و هزار نسخه در فرانسه منتشر شده است سخنان عاشقانه ای است که مخاطب اصلی آن «مالیا و ساشا» یعنی دختران اوبامای رییس جمهور هستند. داستان این 13 نفر برگرفته از اسطوره هایی است که عمرشان به 250 سال گذشته باز می گردد و پیغام اصلی آن دعوت دختران اوباما به افتخار درباره آمریکایی و سیاهپوست بودنشان است.

 

در واقع موضوعات اصلی کتاب همان شعارهایی است که به واسطه آن باراک اوباما مسند ریاست جمهوری را در آمریکا بدست آورد: بخشش، آزادی، بزرگی روح، هوشیاری و اعتماد به نفس از صفات هر یک از شخصیت های کتاب است که به واسطه آن قهرمان شده اند.

 

آبراهام لینکلن، جرج واشنگتن، جرجیا اوکیف، بیلی هالیدی، نیل آمسترانگ و آلبرت انیشتین از جمله کسانی هستند که اوباما آنها را برای قهرمان سازی در کتابش برگزیده است. پیغام صلح و صبر یعنی همه آنچه که هیچکس در دوران ریاست جمهوری آمریکا ندید و تنها برای فریب دادن آدم های ساده لوح یا کودکان به عنوان کسانی که می توانند آن را از این نویسنده بپذیرند در این کتاب آمده است.

 

بزرگی، میهن پرستی، شجاعت و ... درس هایی است که گویی اوباما می خواهد کودکان با احیای آن در جامعه نسل آینده این کشور را بسازند. جالب است که اوباما برای آموزش مهربانی از موجودی به نام سگ یاد کرده است و می گوید: «مدتی پیش یک سگ پرتغالی را دیدم که بسیار مهربان بود و می خواهم شما همچون این سگ مهربان باشید.»

 

«برای تو می خوانم؛ نامه ای به دخترانم» سبکی شعر گونه دارد و اوباما در آن تلاش کرده با توازن شخصیتی در میان قهرمان ها تفاوت سیاه و سفید را برای آنها کمرنگ کند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
0
0
مرگ بر آمریکا
شکیبا
|
MALAYSIA
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
0
0
یعنی واقعا نمونه ای میان انسانها پیدا نکرده که از حیوانات مثال آورده؟! البته در مهربانی و محبت بی منت سگ شکی نیست . اما بازهم دلیل نمی شه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
1
1
ديگه چيزي پيدا نكردين دارين گير الكي ميدين. يه كم كلاس و منش درست داشته باشيد. براتون متاسفم انتخاب با اين نوع انتشار اخبار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
0
0
چه اشكال داره؟وفاومهرسگ،زبانزد است كارمااشتباه هست كه مهرباني باحيوانات رابه بچه هايمان يادنمي دهيم
نظرات بینندگان