arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

رقابت تنگاتنگ اوبر و لیفت در حوزه خودروهای خودران / از خودروهای سازگار با محیط جغرافیایی تا دوچرخه های هوشمند

شرکت های اوبر و لیفت در حوزه خودروهای خودران با یکدیگر مسابقه گذاشته اند. این رقابت نزدیک با گذشت زمان هر لحظه جدی تر می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت های اوبر و لیفت در حوزه خودروهای خودران با یکدیگر مسابقه گذاشته اند. این رقابت نزدیک با گذشت زمان هر لحظه جدی تر می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی ، 2 شرکت اوبر و لیفت برای رسیدن به جایگاه های برتر در حوزه خودروهای خودران یک رقابت بسیار جدی با یکدیگر را آغاز کرده اند.

به نظر می رسد هر یک از 2 شرکت اوبر و لیفت قصد دارند پلتفرم حمل و نقل اختصاصی خود را داشته باشند و در نتیجه مردم را از سراسر جهان به سمت خود جلب کنند. در این شرایط طبیعتا شرکتی موفق تر است که بالاترین نوآوری ها را در اختیار داشته باشد.

یکی از پلتفرم های جدید که برای رقابت مد نظر 2 شرکت قرار گرفته،موضوع هماهنگی ویژگی های آب و هوایی با وضعیت حمل و نقل است . برای مثال شرکت اوبر در تلاش است، ویژگی های آب و هوایی را مبتنی بر ویژگی های سیستم های خودران و یا رانندگی تاکسی های متداول کند. 


اوبر و لیفت هر یک می خواهند پلت فرم حمل و نقلی همه جانبه  باشند، پلتفرم هایی که هر فردی را در سرتاسر جهان حمایت کند. دارا خسروشاهی مدیر اجرایی این شرکت طی  هفته گذشته در گفتگو با سی ان بی سی گفت که این شرکت می خواهد "پلت فرم حمل و نقل خود  را یک مرحله ارتقا دهد.

خسروشاهی در این خصوص گفت که ما درواقع قصد داریم به مشتریان خدمت کنیم: این بسیار مهم است که بدانیم آیا خودروی ما تمامی مسیرهای مورد نظر را پوشش می دهد یا خیر. "

جان زیمر، یکی از بنیانگذاران لیفت،نیز اهدافی مشابه را مطرح می کنند و می گوید برای بهبود کیفیت حمل و نقل و شرایط کاری تلاش خواهیم کرد. 

در کنار همه این ها دوچرخه ها نیز موضوع دیگری هستند که مد نظر اوبر هستند. اوبر در ماه آوریل اعلام کرد که سیستم  دوچرخه سواری آنلاین «Jump Bikes» را خواهد  خرید.

بر اساس گزارش هفته گذشته شرکت لیفت، این شرکت نیز وارد بازار رقابت جدی می شود. سایت  اطلاعات این شرکت گفت که لیفت نزدیک به 250 میلیون دلار در این حوزه سرمایه گذاری کرده تا هشت بازار اصلی ایالات متحده را تسخیر کند.

 

نظرات بینندگان