arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
گزارش ویدیویی «انتخاب»

تماشا کنید / ویدیو: علت انفجار قیمت خودرو چيست؟ / «دلار خودرو» با چه نرخی محاسبه می‌شود؟

بازار خودرو‌های وارداتی که از اواخر سال ۹۵، متلاطم و از اوایل سال ۹۶ با انفجار قیمت‌ها مواجه شده بود، با گذشت بیش از یک سال همچنان نابسامان است و نه تنها اقدامی در راستای بهبود آن انجام نشده، بلکه هر روز اخبار ناامیدکننده‌ای به گوش می‌رسد. گزارش ویدیویی زیر به ماجرای انفجار قیمت خودرو‌های وارداتی و واکنش مسئولان به آن پرداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازار خودرو‌های وارداتی که از اواخر سال ۹۵، متلاطم و از اوایل سال ۹۶ با انفجار قیمت‌ها مواجه شده بود، با گذشت بیش از یک سال همچنان نابسامان است و نه تنها اقدامی در راستای بهبود آن انجام نشده، بلکه هر روز اخبار ناامیدکننده‌ای به گوش می‌رسد.

به گزارش «انتخاب»، در این میان محمد شریعتمداری، وزیر صنعت در یکی از معدود واکنش‌های خود، تصمیم به توقف واردات خودرو در تیرماه سال ۹۶ را مربوط به زمانی دانست که او مسئولیتی در وزارت صنعت نداشته؛ با این وجود توضیحات او برای سروسامان دادن به این وضعیت در یک سال اخیر، قانع کننده نیست.

علی خاکساری کارشناس صنعت خودرو، پیشتر به «انتخاب»، گفته بود: گرچه در ظاهر، واردات خودرو آزاد است و هر فردی می‌تواند خودرو وارد کند، اما در عمل، افراد خاص به گونه‌ای فرآیند را چیده اند که واردات، عملا در انحصار چند فرد و چند خانواده قرار گرفته است. این شرایط کاملا انحصاری، بر واردات نوع، کیفیت و قیمت خودرو حاکم است.

همچنین مجیدرضا حریری، در واکنش به اعلام وزارت صنعت، مبنی بر وجود ۶۷۰۰ ثبت سفارش جعلی در سال ۹۶، به «انتخاب» گفته بود: مگر سیستم دستی برقرار است که ثبت جعلی داشته باشیم؟ در واقع در سیستم الکترونیک، نام این کار ثبت سفارش جعلی نیست بلکه با یک فساد سازمان یافته اداری روبرو هستیم.

گزارش ویدیویی زیر به ماجرای انفجار قیمت خودرو‌های وارداتی و واکنش مسئولان به آن پرداخته است.

نظرات بینندگان