arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰

جدول زماني رسوايي‌هايی که برلوسكني به بار آورده است

چند سالي است كه به شنيدن اخبار مربوط به رسوايي‌هاي سيلويو برلوسكني عادت كرده‌ايم و به نظر مي‌رسد رسوايي‌هاي اخلاقي نخست وزير ايتاليا پاياني ندارد و هر روز ابعاد تازه‌اي از اين فساد جامعه ايتاليا را شوكه مي‌كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چند سالي است كه به شنيدن اخبار مربوط به رسوايي‌هاي سيلويو برلوسكني عادت كرده‌ايم و به نظر مي‌رسد رسوايي‌هاي اخلاقي نخست وزير ايتاليا پاياني ندارد و هر روز ابعاد تازه‌اي از اين فساد جامعه ايتاليا را شوكه مي‌كند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، روزنامه گاردين در گزارشي به ارائه جدول زماني رسوايي‌هاي سيلويو برلوسكني، نخست وزير ايتاليا پرداخته كه شامل مسائل اخلاقي و حقوقي وي از پرونده‌هاي قضايي گرفته تا مهماني‌هاي "بونگا بونگا" مي‌شود.

اين جدول زمان بندي به ترتيب زير است:

1990: برلوسكني به خاطر دروغ گفتن در دادگاه درباره عدم عضويتش در يك گروه خرابكار فراماسونري گناهكار شناخته شد اما پس از مدتي مورد عفو قرار گرفت.

1995: دولت هشت ماهه او پس از اينكه اومبرتو بوسي، متحد قديمي‌اش وي را ترك‌ نمود سقوط كرد. اما پس از هفت سال بلاتكليفي سياسي وي در سال 2001 به قدرت بازگشت.

1998: برلوسكني به خاطر پرداخت رشوه به بازرسان مالياتي مراجعه كننده به شركتش به دو سال و 9 ماه زندان محكوم شد. اين حكم بعدها به خاطر "قانون مرور زمان" لغو شد، قانوني كه باعث شد وي از پنج دادگاه ديگر تبرئه شود!

2002: به دنبال ايجاد تغييرات در قوانين در زمان روي كار بودن دولتش، وي از اتهام حسابرسي دروغين تبرئه شد. اين اتفاق سه سال بعد نيز رخ داد.

2007: مجله "اوگي" مقاله‌اي تحت عنوان "حرمسراي برلوسكني" به همراه عكس‌هايي از وي در كنار زنان جوان در ويلايش منتشر كرد.

2008: مارا كارفاگنا، كه يكي از مانكن‌هاي معروف بود، وزير فرصت‌هاي مساوي در كابينه دولت برلوسكني شد.

2009: ورونيكا لاريو، همسر برلوسكني اعلام كرد، وي را ترك كرده زيرا او با افراد زير 18 سال رابطه نامشروع داشته است. در همين سال فاش شد برلوسكني در هجدهمين سال تولد يك مدل و بازيگر شركت كرده و همچنين با افشاي مكالمات تلفني‌اش با مردي كه دختران را تا محل ميهماني‌هاي برلوسكني همراهي مي‌كرده، بخش ديگري از فساد اخلاقي وي آشكار شد.

2010: تحقيقات درخصوص مهماني‌هاي "بونگا بونگا" برلوسكني و رابطه نامشروع او با يك دختر نوجوان مراكشي به نام كريمه المحروق آغاز شد.

2011: برلوسكني به اتهام پرداخت پول به يك روسپي نوجوان در دادگاه حاضر شد.
نظرات بینندگان